کد خبر: ۱۲۳۹ |
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
| |

پیام امیرعبداللهیان به مناسبت درگذشت سفیر سابق فلسطین در تهران

وزیر امور خارجه در پیامی درگذشت «صلاح الزواوی» سفیر سابق فلسطین در جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت و تاکید کرد که وی در دوران فعالیت دیپلماتیک خود همواره در مسیر مبارزه برای احقاق حق ملت مظلوم فلسطین مجاهدت کرد.

پیام امیرعبداللهیان به مناسبت درگذشت سفیر سابق فلسطین در تهران

روز ایران: حسین امیرعبداللهیان در این پیام که روز دوشنبه منتشر شد، نوشت: با کمال تاسف و تأثر خبر درگذشت جناب آقای صلاح الزواوی، سفیر سابق فلسطین در جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردم.

درگذشت این دیپلمات مجاهد و انقلابی را به خانواده محترم آن مرحوم بویژه سرکار خانم سلام الزواوی سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران و همچنین ملت مقاوم و مجاهد فلسطین تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی مسئلت دارم.

مرحوم الزواوی در طول سالهای طولانی مبارزه با دشمن صهیونیستی و همچنین چند دهه فعالیت دیپلماتیک در جمهوری اسلامی ایران، همواره در مسیر مبارزه برای احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین، زنده نگاه داشتن آرمان والای فلسطین و دفاع از قدس شریف تلاش و مجاهدت نمود.

امیدوارم در آینده نزدیک، شاهد به ثمر نشستن چند دهه تلاش و مجاهدت مردمان مقاوم فلسطین از جمله مرحوم صلاح الزواوی با آزادی کامل این سرزمین مقدس از چنگال اشغالگران صهیونیست و تشکیل دولت مستقل و یکپارچه فلسطینی به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین باشیم.

صلاح زواوی متولد فلسطین و سفیر دولت فلسطین در ایران بود. وی دومین سفیر فلسطین در ایران بود که از سال ۱۳۶۱ تا ۱۴۰۰ این مسئولیت را بر عهده داشت و از وی به عنوان «شیخ الوزرا» نام برده می شد؛ وی به دلیل کهولت سن و بیماری در سن ۸۶ سالگی در بیمارستانی در تهران دار فانی را وداع گفت.

خبر آنلاین

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰