کد خبر: ۱۱۴۵ |
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
| |

مرکز مشترک پژوهشگاه قوه قضاییه افتتاح شد

مرکز مشترک پژوهشگاه قوه قضاییه با حوزه علمیه، دانشگاه فردوسی و دادگستری خراسان رضوی با حضور معاون پژوهشگاه قوه قضاییه و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

مرکز مشترک پژوهشگاه قوه قضاییه افتتاح شد

روز ایران: مرکز مشترک پژوهشی پژوهشگاه قوه قضاییه با حوزه علمیه، دانشگاه فردوسی و دادگستری خراسان رضوی با حضور،جمعی از اساتید حوزه، دانشگاه و پژوهشگران و مسئولان قضایی در ساختمان پژوهشکده دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادی در این مراسم بیان کرد: پژوهشگاه قوه قضاییه به عنوان تنها مرکز علمی قوه در حال انجام فعالیت های علمی و پژوهشی است و ۳ پژوهشکده تحت عناوین پژوهشکده مطالعات حقوقی – پژوهشکده مطالعات راهبردی – پژوهشکده مطالعات اسلامی و در کنار این پژوهشگرها مرکز نوآوری و بخشهای تخصصی دیگر نیز فعالیت می کنند که برای اساتید، وکلا ، دانشجویان و مسئولان قابل استفاده بسیار است.

معاون پژوهشگاه قوه قضاییه ورود به مباحث بین المللی را از جمله اهداف جدید قوه قضاییه به ویژه در حوزه تولید ادبیات و اسناد حقوقی بین المللی دانست و افزود: ارتباطاتی با شورای حقوق بشر سازمان ملل و سایر ارکان حقوقی نظام بین الملل برقرار شده و از این طریق در پی بکارگیری هرچه بیشتر از توان حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی و ایجاد هم افزایی هستیم.

ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز با استقبال از تأسیس این مرکز پژوهشی مشترک، گفت: کلیت جامعه از جمله فضای علمی به صورت پیوسته در حال تغییر بوده و بر این اساس ما نیز باید این تغییر و تحولات همراه باشیم تا بتوانیم در حل مشکلات و مسائل اجتماعی موفق ترعمل کنیم.

همچنین رئیس حوزه علمیه خراسان با تقدیر از تلاشهای صورت گرفته برای ایجاد یک مرکز پژوهشی مشترک، گفت: ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه، دانشگاه و قوه قضاییه وجود دارد که در صورت هم افزایی این توانمندیها شاهد حل بسیاری از مشکلات اجتماعی خواهیم بود و در این مسیر نگاه بومی برای حل مسائل می تواند مفید و مؤثر باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز با اشاره به تلاش دستگاه قضایی برای ایجاد هم افزایی بین بخشی دستگاه های مختلف با هدف حل مشکلات، گفت: دستگاه قضایی با هدف حل مشکلات در کنار حوزه های مختلف قرار دارد و نباید از اقدامات مشترک غفلت کنیم.

صادقی افزود: حوزه علمیه، دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و علمی نقش مؤثری در سالم سازی جامعه بویژه در فرایند قانون گذاری دارند و امیدواریم با انجام اینگونه اقدامات مشترک شاهد جدیت بیشتری برای حل مشکلات جامعه باشیم.

فارس

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰