کد خبر: ۱۱۳۶ |
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
| |

«ریل‌باس» در ادامه خط دو متروی اصفهان به «گلدشت» می‌رود

شهردار گلدشت با اشاره به پروژه ریل‌باس که در ادامه خط دو متروی کلانشهر اصفهان اجرا خواهد شد، گفت: این ریل‌باس از درچه، خمینی‌شهر، کوشک، کهریسنگ، گلدشت و نجف‌آباد عبور می کند.

«ریل‌باس» در ادامه خط دو متروی اصفهان به «گلدشت» می‌رود

روز ایران: محمدمهدی فردوسی در نشست خبری با اصحاب رسانه، به پروژه‌های عمرانی شهر گلدشت اشاره کرده و اظهار داشت: پروژه میدان میوه و تره‌بار گلدشت، که ابتدا ۱۷ میلیارد تومان برآورد شده بود، در نهایت توسط کارشناسان دادگستری ۱۱۸ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد و واگذاری غرفه‌های آن از دی‌ماه آغاز شده است. این میدان با همکاری سرمایه‌گذار به عنوان پروژه‌ای شاخص سبب تجمیع بنگاه‌های میوه سطح شهر خواهد شد.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری فاز اول مجتمع خدماتی رفاهی نگین در هفته گذشته و کلنگ‌زنی فاز دوم آن، بهسازی ورودی شهر و ایجاد مجتمع چندمنظوره قلعه سفید که در فاصله ۵ کیلومتری با مرکز شهر قرار دارد از دیگر پروژه‌های شاخص شهر گلدشت از ابتدای فعالیت مدیریت شهری دوره ششم است.

شهردار گلدشت ارزش ۱۵ پروژه عمرانی شاخص گلدشت را ۱۸۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: پروژه جذب آبهای سطحی در ۴۱ نقطه شهر، آسفالت سه خیابان و ۵۳ کوچه، ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی، مرکز معاینه فنی مکانیزه، پردیس سینمایی مهر، بوستان بهشت، بلوار کارآفرینی و شهید منتظری، مرمت مسجد تاریخی قلعه سفید ، بهسازی آرامستان باب الرحمه، بازسازی ورزشگاه بزرگ شهر، احداث یادمان شهید گمنام و احیای قنات تاریخی قلعه سفید از دیگر پروژه‌های شهرداری گلدشت بود که یا دردست اقدام بود یا به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی در شهر گلدشت، ادامه داد: سعی کردیم به همه ابعاد شهر توجه شود و توسعه اقتصادی، جذب گردشگر و ارتقای سرانه‌های فرهنگی و عمرانی را هم‌پایه یکدیگر در برنامه‌های شهرداری بگنجانیم.

تعریف بسته سرمایه گذاری برای گلدشت

فردوسی تاکید کرد: برای ورود سرمایه‌گذار آماده‌ایم و هم‌اکنون بسته سرمایه‌گذاری نیز فراهم شده است. در این بسته پنج پروژه بزرگ تعریف شده که زمین و مجوز لازم را دارد و به محض ورود بخش خصوصی آماده ارائه آن هستیم.

وی تصریح کرد: مجموعه هتل، تالار و رستوران، پارک کوهستانی و مجتمع زاینده‌رود که برای ساماندهی مشاغل حوزه خودرو پیش‌بینی شده، سه پروژه‌ای است که برای ورود سرمایه‌گذار آماده بوده و در صورت اجرا بستر بسیار مناسبی برای حضور گردشگران خواهد بود.

فردوسی گفت: ۸۰ زن هنرمند و سرپرست خانوار با محوریت باغ بانوان گلدشت اکنون مشغول به فعالیت اقتصادی بوده و بستر ارائه محصولات آن‌ها برای استفاده شهروندان فراهم شده است.

پیش‌بینی بودجه ۸۰ میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۲

وی با بیان اینکه گلدشت ۱۰۰ کیلومتر بلوار اصلی دارد، خاطرنشان کرد: گلدشت سال ۷۱ از الحاق قلعه سفید، قلعه شاه و گلشهر تشکیل شد و اکنون هفت محله اصلی دارد، اشتغال مردم آن بر پایه کشاورزی و باغداری بوده و محصول اصلی شهر میوه است که به‌طور مثال هلوی قلعه شاهی در سطح ملی شناخته شده است.

شهردار گلدشت با بیان اینکه درصد زیادی از لبنیات و تعداد قابل توجهی از کارخانجات بزرگ استان در گلدشت قرار دارد، ادامه داد: حدود چهار هزار باغ‌ویلا در این شهر وجود دارد که وجود آن باعث می‌شود در تعطیلات به اندازه جمعیت شهر مهمان وارد این شهر شود.

وی افزود: بودجه ۱۴۰۰ شهر گلدشت ۱۸ میلیارد تومان نوشته شده بود که در آن سال ۴۶ میلیارد تومان محقق شد، در سال جاری ۴۶ میلیارد تومان نوشته شد که تاکنون بالای ۵۳ میلیارد تومان محقق شده و بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ به ۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

فردوسی تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد بودجه از عوارض استانی و کشوری امین شده و نزدیک به ۷۰ درصد آن در بخش عمرانی و ۳۰ درصد در بخش جاری هزینه خواهد شد.

ریل‌باس به گلدشت می‌آید

وی به پروژه ریل‌باس که در ادامه خط دو مترو کلانشهر اصفهان اجرا خواهد شد اشاره و اضافه کرد: ریل‌باس از درچه، خمینی‌شهر، کوشک، کهریسنگ، گلدشت و نجف‌آباد می‌گذرد که انتهای مسیر آن درحال بررسی است. قراردادی برای بهره‌برداری از آن با راه‌آهن جمهوری اسلامی بسته شده و مسئولیت طراحی و زیرسازی مسیر و ایجاد ایستگاه‌ها نیز به عهده شهرداری‌های مسیر گداشته شده است.

فردوسی با اشاره به پروژه مسکن ملی در شمال غربی شهر گلدشت، گفت: این شهرک ۱۰ هزار نفری در زمینی به وسعت ۴۸ هکتار و در جوار ویلاشهر با واحدهای مسکونی دو تا چهار طبقه اجرا می‌شود. از این وسعت موانع الحاق ۲۲ هکتار به محدوده شهر گلدشت برداشته شده که شامل زمین‌های دولتی دارای متصرف است.

شهردار گلدشت افزود: کارگروهی برای رسیدگی به این موضوع و توافق با کشاورزان ذی‌نفع تشکیل شده و شهرداری به عنوان واسطه دولت و متصرفان، تلاش می‌کند با همراهی بزرگان و علمای شهر به این توافق دست یابد.

وجود ۹۶ هکتار بافت فرسوده در گلدشت

وی با اشاره به وجود ۴۸ هکتار بافت تاریخی در دل ۹۶ هکتار بافت فرسوده گلدشت، گفت: در این محدوده ارتفاع ساخت چهار و نیم متر است که باعث عدم استقبال مردم برای سرمایه‌گذار شده و درحال رایزنی برای اصلاح این موضوع هستیم.

فردوسی ادامه داد: معضل بزرگ دیگر شهر گلدشت تعارض شدید بین مردم و مجتمع اقتصادی کمیته امداد است، ادامه داد: چند سال پیش بخشی از اراضی مرحوم کازرونی در گلدشت توسط حاکم شرع وقت مصادره می‌شود که این حکم صراحت داشته اما ۳۵۰ هکتار به نام کمیته امواد سند زده می‌شود تا آنکه پس از اعتراض مردمی دفتر مقام معظم رهبری ورود کرده و صدور اسناد مردم شروع می‌شود. در این دوره دو مرتبه به بازرسی دفتر مقام معظم رهبری برای پیگیری موضوع مراجعه کرده‌ایم که بخش زیادی از مشکلات مردم حل شده است.

وی به ساماندهی دامداری‌های شهر اشاره و اظهار کرد: اگرچه گاوداری‌هایی که مجوز قدیمی دارند مشکلی برای ماندن در شهر ندارند اما باید ضوابط را رعایت کرده و صنعتی شوند. با آن‌ها درحال مذاکره هستیم و جلسات کمیسیون بند ۲۰ و ۱۴ مستمر برگزار می‌شود. اکنون دو دامداری اصلی شهر صنعتی شده‌اند و تنها فرایند دپوی کود آن‌ها سنتی است که با صنعتی شدن آن، فعالیت دامداری آلودگی برای شهر نخواهد داشت.

شهردار گلدشت ادامه داد: ۲۰ بهمن‌ماه از برند شهر گلدشت در نمایشگاه گردشگری رونمایی شد. دامنه‌ای نیز به نام شهر گلدشت خریداری شده تا بتوانیم درگاه اطلاع‌رسانی سه زبانه را برای معرفی این شهر راه‌اندازی کنیم که البته در ابتدای مسیر هستیم و با توجه به ظرفیت بالای شهر قطعا به دنبال برندسازی قوی‌تر پیش خواهیم رفت.

فارس

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰