کد خبر: ۱۱۲۴ |
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
| |

وزیر علوم: انجمن‌های علمی به ارتقای مهارت‌آموزی در دانشگاهها یاری رسانند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه انجمن های علمی باعث ارتقای علمی دانشگاه ها خواهند شد، گفت: این انجمن ها می توانند با تغییر راهبرد و تغییر نگاه دانشگاهها به سوی افزایش مهارت‌آموزی در مقاطع مختلف آموزشی، وزارت علوم را یاری کنند.

وزیر علوم: انجمن‌های علمی به ارتقای مهارت‌آموزی در دانشگاهها یاری رسانند

 محمد علی زلفی‌گل در آیین افتتاح نخستین رویداد ملی پویش مجمع دبیران و کارشناسان انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این سوال که برای مهارت محور کردن دانشگاه های کشور چه باید کرد؟ خطاب به دانشجویان انجمن های علمی اظهار کرد: همچنانکه با سخاوت علمی و فرهنگی خود در ارتقای خود و دیگران یاری رسان هستند،‌ مدیریت های دانشگاهی و وزارت علوم را نیز برای تغییر و ریل آموزشی به مهارت آموزی بیشتر کمک کنند.

وی بیان کرد: هم اکنون در اکثر دانشگاههای کشور استقبال دانشجویان از تشکل های علمی بسیار است و این فرصت بی نظیری است که این ۱۰ هزار و۲۸۴ تشکل انجمن علمی و ۱۰ اتحادیه آنان با افزایش بستر گفتمانی به این تغییر نگاه کمک کنند که بستر آموزش عالی کشور همچون کشورهای توسعه یافته به سوی مهارت آموزش بیشتر هدایت و نهادینه شود.

وزیر علوم با اشاره به اهمیت "هدایت شغلی " از انجمن های علمی درخواست کرد با مطالعه تطبیقی شیوه های تغییر نگاه و راهبرد دانشگاه های دیگر کشورها به سوی هدایت شغلی متناسب با ظرفیت ها،‌ بستر تغییر نگاه و راهبرد در جامعه و محیط های علمی کشور را برای این تغییر راهبری کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز پذیرفته نیست که کسی مدرک کارشناسی بگیرد، اما همه آموخته هایش نظری و تئوری باشد و مهارت لازم برای ورود به بازار کار نداشته باشد.

زلفی گل با بیان اینکه دانشگاه باید نسل های آگاه تر عاقل تر و مسوولیت پذیر تحویل جامعه بدهد، افزود: دوران دانشجویی بهترین دوران کسب دانش و تجربه است و در این مسیر انجمن های علمی دانشجویی بستر بسیار مناسب و ویژه ای برای حضور دانشجویان است.

فارس

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰