کد خبر: ۱۰۰۵ |
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
| |

این دمنوش گیاهی «یبوست» را درمان و «فشارخون» را تنظیم می‌کند

بادرنجبویه یکی از گیاهانی که در خانواده نعناع قرار می‌گیرد. این گیاه بومی آفریقاست و به عنوان یک گیاه دارویی شناخته شده است.

این دمنوش گیاهی «یبوست» را درمان و «فشارخون» را تنظیم می‌کند

مصرف دمنوش بادرنجبویه برای یبوست، فشاخون بالا، تسکین درد قاعدگی و … خواص زیادی را به همراه دارد.

کاهش استرس

طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که مصرف دمنوش بادرنجبویه می‌تواند علائم استرس را تسکین دهید. مصرف یک فنجان از این دمنوش به شما کمک می‌کند تا بر اعصاب‌تان مسلط شوید. یک مطالعه ۲۰۰۴ منبع معتبر نشان داد که مصرف بادرنجبویه اثرات منفی استرس روانی را کاهش می‌دهد. شرکت کنندگانی که از بادرنجبویه استفاده کرده بودند، آرامش و هوشیاری بیشتری را تجربه کردند.

خواص بادرنجبویه در قاعدگی

یکی دیگر از مزیت‌های مصرف دمنوش بادرنجبویه کمک به کاهش درد قاعدگی است. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف این دمنوش به تسکین گرفتگی قاعدگی و سندرم قبل از قاعدگی (PMS) کمک زیادی می‌کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ در مورد اثر بادرنجبویه در کاهش شدت گرفتگی در ۱۰۰ دختر دبیرستانی انجام شد. دختران برای سه دوره متوالی قاعدگی از دمنوش بادرنجبویه یا داروی حاوی این گیاه استفاده کردند. نتایج نشان گروهی که از بادرنجبویه استفاده کردند، کاهش چشمگیری در علائم قاعدگی‌شان وجود داشت.

کاهش اضطراب

عصبی بودن و تحریک‌پذیری هم از دیگر مواردی است که با دمنوش بادرنجبویه قابل درمان است. تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۱۴ نشان داد که مصرف این دمنوش بر روی خلق و خو تاثیر مثبت دارد. اگر این مکمل را همراه با شیرین کننده‌های طبیعی یا مصنوعی در یک نوشیدنی و ماست مخلوط کنید، می‌تواند تاثیر بهتری بر روی اعصاب داشته باشد. مقدار و زمان مصرف دمنوش بادرنجبویه برای درمان اضطراب: دم کردن ۳۰۰ میلی‌گرم بادرنجوبه در ۲-۳ فنجان آب می‌تواند به درمان اضطراب کمک کند.

درمان یبوست

درمان سوءهاضمه و کمک به رفع نارحتی‌های شکمی از دیگر خواص دمنوش بادرنجبویه است. جالب است بدانید مصرف این دمنوش تاثیر مثبتی بر روی هضم غذا دارد. از سوی دیگر به دلیل داشتن مقداری فیبر به رفع یبوست هم کمک زیادی می‌کند. برای درست کردن دمنوش این گیاه باید به اندازه یک قاشق غذاخوری از آن را در یک فنجان آب جوش دم کنید و سپس بنوشید.

درمان اختلالات خواب


ترکیب بادرنجبویه با سنبل الطیب ممکن است به رفع بی‌قراری و اختلالات خواب کمک کند. محققان در یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ دریافتند کودکانی که از دوز ترکیبی این دو ماده استفاده می‌کنند ۷۰ تا ۸۰ درصد کمتر به بی‌خوابی مبتلا هستند. محققان و والدین هر دو تاثیر دمنوش بادرنجبویه بر روی درمان بی‌خوابی ارزیابی کرده‌بودند. البته گفته می‌شود برای تایید این یافته‌ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

این دمنوش گیاهی «یبوست» را درمان و «فشارخون» را تنظیم می‌کند

سلامت نیوز
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰