کد خبر: ۸۸۰ |
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
| |
زارع:

کسب و کارهای اینترنتی فعال در سکوهای داخلی مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شوند

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٢ گفت که کسب و کارهای اینترنتی که در سکوهای داخلی فعالیت می کنند مشمول مالیات با نرخ صفر می شوند.

 

کسب و کارهای اینترنتی فعال در سکوهای داخلی مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شوند

روز ایران: رحیم زارع در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٢ گفت: کمیسیون در تبصره ۶ لایحه بودجه مصوب کرد که مشترکان برق روستایی و عشایری و برق چاه های کشاورزی مجاز از پرداخت عوارض ۱۰ درصدی این بند معاف هستند؛ همچنین مالکان واحدهای مسکونی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و سایر افرادی که توان پرداخت را ندارند  از پرداخت حق بیمه حوادث طبیعی معاف می شوند. کسب و کارهای اینترنتی که در سکوهای داخلی فعالیت می کنند نیز مشمول مالیات با نرخ صفر خواهند شد.

وی افزود:‌ کمیسیون تلفیق تصویب کرد که به وزارتخانه های نفت و نیرو مجوز داده می‌شود به مدارسی که حداقل ۵۰ درصد آن توسط خیرین ساخته می شود تا ۵۰ درصد تخفیف برای حق انشعاب، توسعه شبکه، حق وصل کنتور آب ، گاز و فاضلاب ، افزایش جریان الکتریکی و حق وصل شمارشگر برق ارائه کنند؛ کمیسیون تصویب کرد که واردات خودروی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور، هلال احمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال آینده از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف می شوند.

وی ادامه داد: کمیسیون تصویب کرد که به منظور اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در جهت تحقق جهش تولید دانش بنیان و توسعه زنجیره ارزش تولید و عبور از خام فروشی، درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی و فلزی و غیرفلزی و محصولات نفتی و گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام در تمام نقاط کشور مشمول مالیات و عوارض صادراتی می‌شوند که در این حکم حقوق ورودی ماشین آلات حوزه معدنی و تولیدی از ۴ درصد به یک درصد کاهش پیدا کرد.

زارع افزود: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مالیات و عوارض ارزش افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی و پیمانکاران طرح‌های واقع در هر استان به حساب استان محل استقرار واحد تولیدی منظور می‌شود؛ مالیات واحدهای تولیدی ٢۵ درصد بود که در بودجه ١۴٠١ به ٢٠ درصد کاهش یافت و در سال آینده ۱۸ درصد می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٢ به مصوبه دیگر این کمیسیون اشاره و اظهار کرد: کمیسیون تصویب کرد که مالیات انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آنها بیش از ۳ میلیارد تومان است نسبت به مازاد این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو  یک درصد می شود؛ این میزان در لایحه بودجه یک و نیم میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.

زارع گفت: کمیسیون تصویب کرد که واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای مجاز که ارزش آنها بیش از ۲۰ میلیارد تومان است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می شوند.

 

ایلنا

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰