کد خبر: ۶۴ |
۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
| |

آدم های مشهور تاریخ با تیپ و لباس کنونی

سوژه و ایده اصلی این است که اگر مشهورترین‌های آدم‌های تاریخ را ناگهان با یک ماشین زمان پیش خودمان می‌آوردیم و پوشش مدرن تنشان می‌کردیم و صورت و موهایشان را به سبک کنونی آرایش می‌دادیم، از نظر ظاهر و عملکرد چطور می‌شدند.

 سوژه و ایده اصلی این است که اگر مشهورترین‌های آدم‌های تاریخ را ناگهان با یک ماشین زمان پیش خودمان می‌آوردیم و پوشش مدرن تنشان می‌کردیم و صورت و موهایشان را به سبک کنونی آرایش می‌دادیم، از نظر ظاهر و عملکرد چطور می‌شدند.

اگر کسی به ما چیزی نمی‌گفت اصلا می‌توانستیم آنها را از روی ظاهر و حرف‌هایشان تشخیص بدهیم؟ آنها با این شوک بزرگ سفر زمانی، چه می‌کردند؟

آیا می‌توانستند اصلا در پی دنبال کردن همان ایده‌های قبلی برآیند یا تفاوت‌های بزرگی که ایجاد شده آنها را ناتوان می‌کرد؟

آیا اصلا حرف‌هایشان خریداری داشت و یا مثل ایده بازگشت هیتلر همه چیز به شوخی می‌گذشت؟! این شما و این گالری عکسی از مشاهیری که با نه با ماشین زمان، بلکه با ویرایش عکس‌ها، امروزی شده‌اند:

آگریپینا جوان ملقب به زیبایی مرگبار یا بانوی توطئه‌گر و آهنین، اولین ملکه‌ پرقدرت، پرنفوذ و حکم فرما در امپراتوری روم و برجسته‌ترین و موثرترین زن در دودمان ژولیو کلودین بود، او همچنین یکی از قدرتمندترین و شایسته ترین چهرها در تاریخ امپراتوری روم بوده‌است.

آخِناتون یا اَخِناتون که ابتدا با نام امن‌هوتپ چهارم بر تخت نشست، یکی از فراعنه دودمان هجدهم مصر باستان بود که به مدت ۱۷ سال بر این سرزمین حکومت کرد.

اسکندر:

الکساندر همیلتون، دولتمرد آمریکایی و از پدران بنیان‌گذار ایالات متحده آمریکا بود. او از مفسران و مروجان اثرگذار قانون اساسی ایالات متحده آمریکا، و نیز مؤسس نظام مالی این کشور، حزب فدرالیست، گارد ساحلی ایالات متحده آمریکا، و روزنامهٔ نیویورک پست بود. همیلتون به عنوان نخستین وزیر خزانه‌داری، مؤلف سیاست‌های اقتصادی دولت جرج واشینگتن بود.

آن بولین، دومین همسر و شهبانوی هنری هشتم پادشاه انگلستان از تاریخ ۲۸ مه ۱۵۳۳ تا ۱۷ مه ۱۵۳۶ بود که در برج لندن به اتهام خیانت به همسر خود (هنری هشتم) گردن زده شد؛ گناهی که هیچگاه صحت آن اثبات نشد. وی مادر الیزابت اول است.

آن کلیو، چهارمین همسر هنری هشتم پادشاه انگلستان بود.در سال ۱۵۴۰ با هنری هشتم ازدواج کرد و پس از شش ماه هنری او را طلاق داد تا با ندیمه او، کاترین هاوارد ازدواج کند.پس از آن هنری هشتم به او لقب لیدی آن کلیو را داد و او را خواهر خود اعلام کرد! مقداری از املاک خود را نیز به آن کلیو بخشید.

ارسطو

بتهوون:

کاترین دو مدیچی به مدت ۴۳ سال ملکه فرانسه بود و به مدت ۳۱ سال نقش اصلی در اداره حکومت فرانسه در اواخر حکومت همسر تا حکومت پسرانش تا هنگام مرگش داشت. وی همچنین به مدت تقریباً ۵ سال نایب السلطنه فرانسه بود و در طول دوره نیابت خود قدرت فراوانی گرفت و بعد از تمام شدن دوره حکومتش به عنوان نایب السلطنه با قدرت فوق‌العاده بزرگی که داشت همواره فرانسه را به صورت رسمی به تنهایی اداره می‌کرد.

کاترین کبیر: او از یک سو او امپراتوری روسیه را وسیع‌تر از هر زمان دیگر کرد و ارتش و شیوه اداره آن را مدرن کرد و از سوی دیگر جاه‌طلبی‌هایش بر سیه‌روزی دهقانانی که تفاوتی با بردگان و اموال بی‌ارزش مالکان نداشت، افزود.

زندگی خصوصی کاترین، البته داستان زندگی‌اش را جذاب‌تر می‌کند، کاترین که با کودتایی در پی بی‌لیاقتی همسرش -پتر سوم- بر سر کار آمد، علاوه بر ۳۴ سال رهبری مقتدرانه، با حرارت و ماجراهای زیاد شهوت‌‌طلبی کرد و معشوق‌های جوان بسیار اختیار کرد و ثروت زیادی در پای آنها ریخت.

کاترین پار ششمین و آخرین همسر هنری هشتم انگلستان بود.

کلئوپاترا:

کوروش کبیر که اینجا تصویرسازی با پیراهن سفید یقه‌بسته تصورش کرده و ما ایرانی‌ها می‌دانیم که او اگر به نزد ما می‌آمد مانند شیک‌پوش‌های ایران باستان، یک لباس کامل فاخر به تن می‌کرد!

دایدو بل، فرزند نامشروع آدمیرال سر جان لیندسی و یک برده آفریقایی. پدر بل، سرپرستی او را به عموی خود، لرد منسفیلد سپرد. هر چند در انگلستان آن زمان، برده داری معمول و بل بعنوان یک بیگانه محسوب می‌شد، لرد منسفیلد او را مانند دخترش، الیزابت، به مانند اشرافی تربیت و بزرگ کرد.

الیزابت اول:

کنتس الیزابت باتوری، کنتسی مجاری از خانوادهٔ اشرافی باتوری در پادشاهی مجارستان بود که به عنوان قاتل زنجیره‌ای شناخته شده‌است. او در کتاب رکوردهای گینس لقب نیرومندترین قاتل زن را گرفته‌است اگرچه تعداد دقیق قربانیان او هنوز مورد بحث است. باتوری و چهار هم‌دست او در سال‌های ۱۵۸۵ تا ۱۶۱۰ به جرم شکنجه و قتل وحشیانه صدها زن بی گناه و جوان که همگی باکره بودند متهم شده بودند. بالاترین تعداد قربانیان باتوری در حین محاکمهٔ او ۶۵۰ مورد ذکر شده‌است.

جورج واشنگتن:

حَتشـِپسوت، به معنای سرآمد بانوان آزاده، پنجمین فرعون از دودمان هجدهم پادشاهی مصر باستان بود که برای ۲۲ سال مقام فرعون مصر را برعهده داشت و آن سرزمین را به یک کشور مقتدر تبدیل کرد دوره حکومت حتشپسوت اوج قدرت و شکوفایی مصر در هر زمان دیگری بود که بیشتر به عنوان عصر طلایی تاریخ مصر نیز شناخته می‌شود.

هنری هشتم:

خرم سلطان، با نام اصلی آناستازیا یا الکساندرا لیسوفسکا، همسر اصلی و قانونی سلطان عثمانی سلطان سلیمان قانونی بود. وی به یکی از قدرتمندترین و تأثیرگذارترین زنان تاریخ عثمانی و شخصیت برجسته و جنجالی در دوره ای معروف شد که به سلطنت زنان معروف شد.

سرهای باستانی شهر ایفه نیجریه:

جین سیمور، سومین همسر هنری هشتم پادشاه انگلستان و مادر ادوارد ششم پادشاه بعدی این کشور بود. او بر خلاف دیگر همسران هنری هشتم از خانواده دربار یا اشراف نبود بلکه خدمتکار همسر دوم هنری هشتم آن بولین بود. وی هفت روز بعد از تولد ادوارد ششم به علت تب زایمان در گذشت.

ژولیوس سزار:

 

یک پزشک

 
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰