کد خبر: ۶۰۷ |
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
| |

کشف گور مشترک یک کودک با ۱۴۲ سگ توسط باستان شناسان

در حفاری‌های اخیر، محققان مصرشناسی آکادمی علوم روسیه به محل دفن یک کودک ۸ ساله راه پیدا کردند که روی بقایای ۱۴۲ سگ در همان قبر گذاشته شده بود. «گالینا بلووا» که یک جانورشناس است این سگ‌ها را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که همه آن‌ها در یک زمان مرده اند و هیچ مدرکی از خشونت در هنگام مرگ آن‌ها وجود ندارد. آثار خاک رس آبی، که در مصر باستان رایج بود بر روی بقایای سگ‌ها یافت شد که نشان می‌دهد آن‌ها در نزدیکی منبع آبی بوده‌اند که احتمالا باعث غرق شدن آن‌ها شده است.

 

روز ایران: باستان شناسان در حفاری در گورستانی در منطقه «الفیوم» مصر موفق به کشف قبر یک کودک خردسال شدند که همراه با ۱۴۲ سگ دفن شده بود.

به گزارش هریتیج دیلی، در اطراف منطقه «الفیوم» که در غرب رود نیل و در فاصله ۵۲ مایلی از جنوب قاهره قرار گرفته، واحه ویرانه‌های باستانی بسیاری وجود دارد و باستان‌شناسان در چند سال گذشته مشغول حفاری و کاوش در یک گورستان در این محل بودند و تا کنون بقایای انسانی و اشیاء تاریخی با قدمت چهار هزار سال قبل از میلاد تا قرن هفتم پس از میلاد کشف کرده‌اند.

در حفاری‌های اخیر، محققان مصرشناسی آکادمی علوم روسیه به محل دفن یک کودک ۸ ساله راه پیدا کردند که روی بقایای ۱۴۲ سگ در همان قبر گذاشته شده بود. «گالینا بلووا» که یک جانورشناس است این سگ‌ها را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که همه آنها در یک زمان مرده اند و هیچ مدرکی از خشونت در هنگام مرگ آنها وجود ندارد.

آثار خاک رس آبی، که در مصر باستان رایج بود بر روی بقایای سگ‌ها یافت شد که نشان می‌دهد آنها در نزدیکی منبع آبی بوده‌اند که احتمالا باعث غرق شدن آنها شده است.

اینکه چرا این کودک در قبر گذاشته شده همچنان یک راز است و این احتمال وجود دارد که کودک از حیوانات مراقبت می‌کرده است، اما گیج کننده تر این است که کودک در حالی که یک کیسه از جنس کتان روی سرش گذاشته شده بود، پیدا شده است.

پیش از این نیز یک گور دیگر در این محل پیدا شده بود که کیسه کتانی مشابهی روی سر متوفی گذاشته بودند، اما این شخص احتمالاً اعدام شده بود چرا که یک نیزه در سینه او پیدا شده است.

کشف گور مشترک یک کودک با ۱۴۲ سگ توسط باستان شناسان

منبع ایسنا

 
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰