کد خبر: ۵۸۳ |
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
| |

ایرانیان 5 سال بیشتر باید کار کنند/آیا افزایش سن بازنشستگی دربودجه صحت دارد؟

ایسنا نوشت :یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزایش سن بازنشستگی و توجه به معیشت مردم را از نقاط قوت لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ قلمداد کرد.

روز ایران (roozeiran.ir): سید محمد رضا میرتاج‌الدینی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بیان کرد: در لایحه بودجه سال آتی اعتبارات دستگاه‌ها همراه با برنامه آنها در جداول مطرح شده است. توجه به معیشت مردم از دیگر نقاط قوت این لایحه است. رئیس جمهور تاکید داشتند یارانه‌های نقدی که در سال جاری هفت برابر شده در سال آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود البته نیازمند یک گام مکمل نیز در این حوزه هستیم که دولت کار خود را شروع کرده و مجلس شورای اسلامی هم باید کار را کامل کند. با یارانه ارائه شده مردم باید بتوانند حدود ۱۲ قلم از کالاهای ضروری خود را خریداری کنند. از یک سو دستگاه‌ها باید تخفیف ویژه دهند و از سوی دیگر باید سازوکاری اندیشیده شود که کالاهای ضروری برای یک سال قیمت ثابتی داشته باشند. این دو موضوع را در کمیسیون تلفیق دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: از سویی دیگر دولت در لایحه بودجه سال آتی به صندوق‌های بازنشستگی حدود ۳۲۰ همت کمک کرده و سن بازنشستگی را دو سال افزایش داده است. میانگین سن بازنشستگی در کشور ما حدود ۵۱ سال است در حالی که در سایر کشورها این عدد حدود ۶۰ می‌باشد. از نظر بنده جا دارد سن بازنشستگی تا پنج سال افزایش یابد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون در صندوق‌های بازنشستگی هفت نفر بازنشسته است و یک نفر شاغل است در حالی که براساس استاندارد این سیستم باید برعکس باشد. دولت برای حمایت از بازار سرمایه در بودجه سال آینده گام برداشته و این از نقاط قوت این لایحه است. کاهش اوراق مالی در بودجه سال ۱۴۰۲ از دیگر نقاط قوت این لایحه می‌باشد. انتشار اوراق مالی به معنای استقراض از منابع ملی است. دولت قبل در پایان کار خود ۵۳۰ همت بدهی روی اوراق مالی برای دولت جدید برجای گذاشت.

 

 

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰