کد خبر: ۴۵ |
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
| |

علت ریزش مو در افراد مبتلا به کرونا

علت ریزش مو در افراد مبتلا به کرونا

فردی که طی دوره بیماری کرونا یا بعد از آن ریزش مو را تجربه می‌کند، بیشتر به دلیل استرس و اضطرابی است که در دوران بیماری دارد.براساس مطالعات انجام شده تاکنون هیچ‌گونه ارتباط مستقیمی بین کووید 19 و ریزش مو ثابت نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،ریزش مو در فرد مبتلا به کرونا از عوارض این بیماری محسوب نمی‌شود. عوامل ریزش مو شامل کم‌خونی، بیماری‌های قارچی و عفونی، حساسیت‌های خاص، استرس و اضطراب و جنبه‌های ارثی است. فردی که طی دوره بیماری کرونا یا بعد از آن ریزش مو را تجربه می‌کند، بیشتر به دلیل استرس و اضطرابی است که در دوران بیماری دارد. این افراد باید در دوران بیماری خونسردی خود را حفظ کنند تا استرس و اضطراب کاهش یابد.

*فرد باید بعد از بهبودی عواملی را که سبب ریزش مو شده، رفع کند، در ابتدا مهم‌ترین نکته کاهش استرس و اضطراب است که بهترین راه کنترل استرس و اضطراب، ورزش کردن است. ورزش‌هایی همچون پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در این شرایط مفید هستند.*همچنین فرد باید عوامل دیگر همچون کم‌خونی را جبران کند.

در این زمینه خوردن گوشت قرمز، جگر، سبزیجات و مصرف قرص آهن توصیه می‌شود.*خانم‌هایی که در دوران عادت ماهانه خون ریزی‌های شدیدی دارند، باید زیر نظر دکتر خون ریزی را کنترل و برای رفع بیماری‌های انگلی که مانع جذب خون می‌شود، اقدام کنند.*خانم‌ها نباید از روسری دیگران و آقایان نیز از کلاه یکدیگر استفاده کنند زیرا این کار سبب انتقال بیماری‌های قارچی و عفونی می‌شود.

*باید در آرایشگاه ها از وسایل شخصی استفاده شود.

*فرد بعد از دوره بیماری، باید سطح سیستم ایمنی بدن خود را با تغذیه مناسب و خوردن ویتامین‌ها افزایش دهد و ورزش کند. درمان ریزش مو به هر دلیلی که اتفاق می‌افتد بستگی به بدن فرد بیمار دارد و نمی‌توان برای بهبودآن زمان تعیین کرد.فردی که طی دوره بیماری کرونا یا بعد از آن ریزش مو را تجربه می‌کند، بیشتر به دلیل استرس و اضطرابی است که در دوران بیماری دارد.براساس مطالعات انجام شده تاکنون هیچ‌گونه ارتباط مستقیمی بین کووید 19 و ریزش مو ثابت نشده است.

ریزش مو در فرد مبتلا به کرونا از عوارض این بیماری محسوب نمی‌شود. عوامل ریزش مو شامل کم‌خونی، بیماری‌های قارچی و عفونی، حساسیت‌های خاص، استرس و اضطراب و جنبه‌های ارثی است. فردی که طی دوره بیماری کرونا یا بعد از آن ریزش مو را تجربه می‌کند، بیشتر به دلیل استرس و اضطرابی است که در دوران بیماری دارد. این افراد باید در دوران بیماری خونسردی خود را حفظ کنند تا استرس و اضطراب کاهش یابد.

*فرد باید بعد از بهبودی عواملی را که سبب ریزش مو شده، رفع کند، در ابتدا مهم‌ترین نکته کاهش استرس و اضطراب است که بهترین راه کنترل استرس و اضطراب، ورزش کردن است. ورزش‌هایی همچون پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در این شرایط مفید هستند.

*همچنین فرد باید عوامل دیگر همچون کم‌خونی را جبران کند. در این زمینه خوردن گوشت قرمز، جگر، سبزیجات و مصرف قرص آهن توصیه می‌شود.

*خانم‌هایی که در دوران عادت ماهانه خون ریزی‌های شدیدی دارند، باید زیر نظر دکتر خون ریزی را کنترل و برای رفع بیماری‌های انگلی که مانع جذب خون می‌شود، اقدام کنند.

*خانم‌ها نباید از روسری دیگران و آقایان نیز از کلاه یکدیگر استفاده کنند زیرا این کار سبب انتقال بیماری‌های قارچی و عفونی می‌شود.

*باید در آرایشگاه ها از وسایل شخصی استفاده شود.

*فرد بعد از دوره بیماری، باید سطح سیستم ایمنی بدن خود را با تغذیه مناسب و خوردن ویتامین‌ها افزایش دهد و ورزش کند. درمان ریزش مو به هر دلیلی که اتفاق می‌افتد بستگی به بدن فرد بیمار دارد و نمی‌توان برای بهبودآن زمان تعیین کرد.

سلامت نیوز

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰