کد خبر: ۴۲۳ |
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
| |

بروزرسانی کاربردی واتساپ که به زودی محقق خواهد شد

در بتای جدید واتس‌اپ اندروید قابلیتی دیده شده است که اجازه می‌دهد کاربر سابقه چت‌های خود را بدون اینترنت به یک موبایل دیگر منتقل کند.

بروزرسانی کاربردی واتساپ که به زودی محقق خواهد شد

روز ایران : بررسی نسخه جدید بتای واتس‌اپ در اندروید نشان می‌دهد که این شرکت قابلیتی را به پیام‌رسان خود اضافه کرده است تا کاربران بتوانند سابقه چت‌های خود را به‌صورت محلی بین دستگاه‌های اندرویدی جابه‌جا کنند. این روش نیازی به اینترنت و آپلود فایل روی گوگل درایو ندارد.

براساس گزارش جدید WABetaInfo، نسخه بعدی واتس‌اپ به کاربران اجازه می‌دهد از طریق شبکه‌های محلی (اتصال به مودم یا Wi-Fi Direct) تاریخچه چت‌های خود را منتقل کنند و دیگر برای انجام این کار به فضای ابری وابسته نباشند. این قابلیت در نسخه بتای واتس‌اپ 2.23.1.26 و 2.23.1.27 دیده شده است.

انتقال محلی چت‌ها در واتس‌اپ چگونه انجام می‌شود؟

سازوکار استفاده از این قابلیت بسیار ساده است. وقتی واتس‌اپ را روی دستگاه خود نصب کردید، گزینه دریافت سابقه چت‌ها از یک دستگاه دیگر پیش روی شما قرار می‌گیرد. با این گزینه می‌توانید از طریق دوربین یک کد QR را اسکن کنید. حالا بر روی دستگاه دوم کافی است به بخش تنظیمات واتس‌اپ بروید و گزینه لازم برای خروجی‌گرفتن از اطلاعات را انتخاب کنید. با این کار یک کد QR روی صفحه ظاهر می‌شود. اکنون می‌توانید با اسکن این کد، اطلاعات را به دستگاه دیگر خود انتقال دهید.

این ویژگی نه‌تنها فرایند انتقال چت‌ها را آسان‌تر می‌کند، بلکه سرعت انجام این کار را نسبت به دانلود آن‌ها از فضای ابری افزایش می‌دهد. قابلیت مربوطه در حال حاضر در دست توسعه قرار دارد و هنوز حتی در اختیار تمام کاربران نسخه بتای واتس‌اپ قرار نگرفته است.

در نهایت انتظار می‌رود که این ویژگی برای نسخه پایدار اندروید منتشر شود. اما فعلاً اطلاعاتی درباره تاریخ دقیق عرضه این قابلیت در دسترس نیست. واتس‌اپ در طول یک سال اخیر تغییراتی را در زمینه انتقال سابقه چت‌ها ایجاد کرده است. این شرکت پیش‌تر اجازه داد تا چت‌ها بین اندروید و iOS منتقل شوند. حالا با این ویژگی یک محدودیت دیگر از پیش روی کاربران این پیام‌رسان پرطرفدار برداشته می‌شود.

دیجیاتو

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰