کد خبر: ۳۵۰ |
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۱
| |

از بین بردن حالت تهوع با این کارهای ساده

حالت تهوع علامت شرایطی مانند بارداری اولیه، ضربه مغزی و آنفلوانزای معده است؛ با این حال ممکن است درهم خوری هم مشکل‌ساز شود.

روز ایران: حالت تهوع علامت شرایطی مانند بارداری اولیه، ضربه مغزی و آنفلوانزای معده است؛ با این حال ممکن است درهم خوری هم مشکل‌ساز شود.

 

 

 

مصرف نوشیدنی‌های سرد و خوردن غذاهای سبک و ملایم می‌تواند کمک کنند اما نکات مهم دیگری هم هست که برای از بین بردن حالت تهوع کاربرد دارد.

از بین بردن حالت تهوع با این کارهای ساده

تحریک گوارشی یا به سبب درهم‌خوری است یا استرس، یا ویروس یا اضطراب. این اتفاق به شکل تهوع بروز می‌کند و حال شما را بد می‌کند. دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه در این رابطه توصیه کرد علت این حالت را با ویزیت پزشک متوجه شوید و آن را برطرف کنید.

به توصیه این پزشک، بهترین روش حمایت از معده، توجه به نحوه خوردن و آشامیدن است تا تهوع شما بهتر شود:

۱- خوب بجوید.

۲- آرام بخورید.

۳- هر سه ساعت چیزی بخورید.

۴- همراه غذا ریحان، جعفری، نعنا و زیتون میل کنید.

۵- همراه غذا ماست و دوغ و ترشی نخورید.

۶- آب سرد ننوشید.

۷- غذاهای غلیظ مثل ماکارونی، لازانیا، کله‌پاچه، دیزی و هلیم را در رژیم غذایی‌تان به حداقل ممکن برسانید.

۸- پیاده‌روی داشته باشید (حتی در منزل).

با این حال اگر دچار این حالت شدید مصرف رب سیب یا رب به را در برنامه روزانه خود بگنجانید و یک قاشق مرباخوری بعد از هر وعده غذایی میل کنید تا تهوع شما برطرف شود.

دمنوش زنجبیل نیز در شرایطی که در خودرو و طول سفر دچار تهوع می‌شوید مفید است به شرطی که قبل سفر از شیر و سایر لبنیات استفاده نکنید.

تهوع گاهی هم ناشی از زیادی میل کردن شیرینی‌هاست و با کم کردن مصرف آنها وضعیت بهتر خواهد شد؛ تلاش کنید پرخوری نکنید و از نان سبوس‌دار در حجم کم استفاده می‌کنید تا به مرور بهتر شوید.

مرکز بهداشت کلیولند هم توصیه کرد در مدتی که درگیر حالت تهوع هستید مایعات را به تدریج و در مقادیر بیشتری بنوشید و از خوردن غذاهای جامد تا رفع حالت تهوع خودداری کنید و حتما با یک پزشک مشورت کنید.

همشهری آنلاین

 
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰