کد خبر: ۳۲۰ |
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
| |

قوانین عجیب خانواده سلطنتی انگلیس در غذا خوردن

مسلم است که اعضای خاندان سلطنتی برای حفظ اعتبار و وجهه ی خود، هنگام حضور در ملأعام باید قوانینی را رعایت کنند اما این قوانین در پشت صحنه هم باید رعایت شوند. حتی در هنگام شام، اعضای خاندان سلطنتی باید کارهایی بخصوصی را انجام بدهند و کارهایی را نه. در ادامه با تعدادی از آن ها آشنا خواهیم شد.

روز ایران: مسلم است که اعضای خاندان سلطنتی برای حفظ اعتبار و وجهه ی خود، هنگام حضور در ملأعام باید قوانینی را رعایت کنند اما این قوانین در پشت صحنه هم باید رعایت شوند. حتی در هنگام شام، اعضای خاندان سلطنتی باید کارهایی بخصوصی را انجام بدهند و کارهایی را نه. در ادامه با تعدادی از آن ها آشنا خواهیم شد.

 

قوانین عجیب خانواده سلطنتی انگلیس در غذا خوردن

۱- هرگز برای شام پاستا نمی خوردند

 

پاستا هرگز در منوی غذای ملکه قرار نداشت، چون او دوست داشت آخر روز به جای یک شام سنگین، غذای سبکی بخورد که به راحتی هضم شود. آشپزهای کاخ باکینگهام از این موضوع آگاه بودند و هرگز این غذا را درست نمی کردند.

۲- وقتی ملکه غذای خود را تمام می کرد، بقیه هم باید همین کار را می کردند

در یک شام سلطنتی تنها زمانی می توانستید میز غذا را ترک کنید که ملکه غذای خود را تمام کرده باشد و تا پیش از آن این کار ممکن نبود. به علاوه، وقتی او غذایش را تمام می کرد، شما هم باید غذا خوردن را تمام می کردید. با وجود این قانون، ملکه همیشه مقداری غذا در بشقابش نگه می داشت تا به بقیه فرصت تمام کردن غذا خود را دهد.

۳- گفتگو با ملکه ترتیب از پیش تعیین شده ای داشت

صحبت با یکدیگر سر میز غذا امر رایجی است اما درمورد ملکه اینگونه نبود. دو نفری که در دو طرف ملکه می نشستند، برای صحبت با ملکه باید نوبت را رعایت می کردند. اول، فرد سمت راست که مهمان افتخاری محسوب می شد، با او صحبت می کرد. نفر سمت چپ، تا زمانی که نوبتش نشده بود، تحت هیچ شرایطی نباید صحبت می کرد.

۴- اگر کسی از اعضای خاندان مایل به عوض کردن غذایش با شما باشد، باید این کار را انجام دهید

پرنس فیلیپ، همسر ملکه به عوض کردن غذایش با غذای دیگران مشهور بود. احتمالاً او از ظاهر غذای دیگران بیشتر از غذای خودش خوشش می آمد و به همین دلیل غذای آن ها را می خواست. نه گفتن به اعضای خاندان هم ممکن نیست.

۵- استفاده از سیر ممنوع بود

یکی از آشپزهای سابق خاندان سلطنتی انگلیس گفته ملکه هرگز هیچ غذای سیرداری در منوی غذایش نمی گذاشت و از بو و طعم سیر بیزار بود.

از آنجایی که ملکه سیر نمی خورد، هیچ یک از اعضای دیگر خاندان سلطنتی هم برای شام سیر نمی خوردند. به گفته ی آشپز سابق خاندان سلطنتی، به جایش غذاهای سبک تری، متشکل از سبزیجات و سالاد می خوردند.

۶- باید به ترتیب خاصی وارد اتاق غذاخوری شوند

همانطور که برای گفتگو سر میز غذا باید از ترتیب خاصی تبعیت شود، ورود به اتاق غذاخوری هم همینگونه است. یک سلسله مراتب خاص وجود دارد که باید به آن احترام گذاشته شود. واضح است که اولین نفر ملکه بود، بعد از آن هم چارلز و همسرش کامیلا، سپس ویلیام و همسرش کیت و در آخر، هری و همسرش مگان.

۷- ملکه هرگز ۱۳ مهمان برای شام نداشت

ملکه خود شخصاً خرافاتی نبود اما نگران مهمانانی بود که ممکن بود با عدد ۱۳ راحت نباشند.

۸- کسی نمی تواند در حین شام به دستشویی برود

رفتن به دستشویی در حین شام لزوماً ممنوع نیست، اما کار ناپسندی شمرده می شود. استثنائاتی برای زنان باردار وجود دارد که ممکن است به دستشویی نیاز پیدا کنند، اما جز آن، بهتر است از این کار خودداری شود.

۹- هر جا که تردیدی بود، باید از ملکه پیروی می شد

اگر بعضی قوانین را سر میز شام فراموش کنید، ایرادی ندارد. اگر درمورد نحوه ی درست نشستن یا اینکه از کدام مدل قاشق و چنگال برای کدام غذا باید استفاده کرد، گیج می شدید، کافی بود نگاهی به ملکه بیاندازید و هر چه او می کرد شما هم انجام می دادید.

۱۰- وقتی ملکه وارد آشپزخانه می شد، همه از کار دست می کشیدند

مهم نبود اگر فقط نیم ساعت تا وقت شام باقی مانده بود؛ ملکه هر لحظه که می خواست می توانست برای بررسی روند کار وارد آشپزخانه شود. اگر وارد آشپزخانه می شد، همه ی کارکنان آشپزخانه باید تا خروج ملکه از پخت و پز دست می کشیدند و بعد از آن، کار خود را از سر می گرفتند.

روزیاتو

 
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰