کد خبر: ۲۲۸ |
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
| |

چگونه بدون هدر دادن انرژی در زمستان گرم بمانیم؟

ترفند‌هایی وجود دارند که باعث می‌شوند در زمستان بدون هدر دادن ذره‌ای انرژی گرم شوید.

روز ایران:گرم ماندن در زمستان می‌تواند برای هر فردی یک چالش باشد، به ویژه هنگامی که سعی در صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های آب و برق دارید و خوشبختانه، مردم قرن‌هاست که این کار را انجام می‌دهند و شما هم می‌توانید.

برخی از ترفند‌های مقرون به صرفه برای گرم شدن در زمستان

چه یک آپارتمان ۵۰ متر مربعی داشته باشید و چه یک خانه ۵۰۰۰ متر مربعی، تلاش برای گرم نگه داشتن خانه بدون اتلاف انرژی و پرداختن یک هزینه گزاف می‌تواند دشوار باشد.

اگرچه شما باید یاد بگیرید که چگونه در شرایط خاص سازش کنید، نکات مقرون به صرفه زیر باید به شما کمک کند که از بهترین‌ها لذت ببرید.

چند لایه لباس بپوشید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مراقب آن چه که می‌پوشید، باشید.

بدن شما در اثر تماس با سایر عناصر سردتر از خود، گرما را از طریق هدایت و جریان همرفت از دست می‌دهد.

با پوشیدن چند لایه لباس می‌توانید از هدر رفتن غیر ضروری گرما جلوگیری کرده و با قرار دادن و در آوردن لباس‌ها دمای بدن خود را تنظیم کنید.

بیشترین نقاطی از بدن که گرم می‌شوند پا و سر هستند، بنابراین برای رسیدن به بهترین نتیجه، جوراب و کلاه بپوشید، حتی زمان‌هایی که داخل منزل هستید.

بدون هدر دادن انرژی در زمستان گرم بمانید

ترک‌ها و جا‌های خالی را پر کنید

خانه شما تنها جای لازم بین شما و فضای بیرون نیست.

اطراف منزلتان راه بروید و دست خود را به لبه‌های در و پنجره خانه بکشید و ممکن است چند جا را پیدا کنید که هوا را از خود عبور می‌دهند که این مسئله نشان می‌دهد گرما از این نقاط باز، در حال بیرون رفتن است.

درز‌های بین در و پنجره و چهارچوب آن‌ها را با درزگیر‌های مخصوص آن‌ها ببندید و برای اینکه گرما بیرون نرود، می‌توانید از نایلون حبابی استفاده کنید.

از پرده و کرکره استفاده کنید

پرده‌ها و کرکره‌ها می‌توانند بهترین موارد نگه دارنده برای گرمای داخل خانه باشند. برای این منظور می‌توانید شب هنگام خوابیدن, پرده‌ها و کرکره‌های پشت پنجره خود را کامل بکِشید تا گرما از داخل خارج نشود و صبح‌ها هم پرده‌ها را کنار بزنید و از گرمای خورشید برای گرم کردن خانه استفاده کنید.

از خلاقیت خود استفاده کنید

یکی از قسمت‌های جالب در مورد صرفه جویی در مصرف انرژی این است که به شما امکان خلاقیت می‌دهد و کار‌های بسیار زیادی هستند که می‌توانید با استفاده از خلاقیت خود انجام دهید.

به عنوان مثال؛ می‌توانید از یک گلدان سفالی به عنوان مینی بخاری استفاده کنید. به این صورت که یک گلدان سفالی بردارید و یک شمع در آن قرار دهید و گلدان را به صورت برعکس روی شمع بگذارید و با خیال راحت از آن محافظت کنید. امّا جالب‌ترین نکته این است که شما می‌توانید تمام این وسایل را در خانه خود پیدا کنید و هیچ پول اضافه‌ای نیز خرج نکنید.

بدون هدر دادن انرژی در زمستان گرم بمانید

درب‌ها را ببندید

اگر فقط در اغلب اوقات روز از اتاق‌های خاصی استفاده می‌کنید، هدر دادن انرژی برای گرم کردن سایر اتاق‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌شود معنی ندارد و این امر مخصوص افرادی است که چندین طبقه یا اتاق دارند که برای مدت طولانی وارد آن‌ها نمی‌شوند.

به جای گرم کردن کل خانه, گرمایش مرکزی و درب‌ها را ببندید و از یک بخاری در یک یا دو اتاق استفاده کنید و وقتی سعی نکنید که آن را در سراسر خانه تحمیل کنید, از میزان گرمای خود در یک اتاق واحد متعجب خواهید شد.

این زمستان گرم بمانید

خواه در جایی با زمستان‌های نسبتا معتدل زندگی کنید و یا در منطقه شمالی باشید که برف و یخ زیادی می‌بارد, گرم بودن و پایین نگه داشتن مصرف انرژی چالشی اساسی است که نیاز به یک برنامه دقیق دارد و امیدوارم که حداقل دو یا چند مورد از نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد مثمرثمر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان

 
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰