کد خبر: ۱۶۴۴ |
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
| |

هفت مددجو در قزوین کمک هزینه کاشت حلزون دریافت کردند

معاون توانبخشی بهزیستی قزوین گفت: طی یک سال گذشته ۴۲۰میلیون ریال کمک هزینه برای کاشت حلزون شنوایی به هفت مددجوی تحت پوشش استان پرداخت شد.

هفت مددجو در قزوین کمک هزینه کاشت حلزون دریافت کردند

روز ایران: معاون توانبخشی بهزیستی قزوین در تشریح این خبر اظهارکرد: بهترین سن برای انجام کاشت حلزون تا ۲سالگی بوده و در نهایت تا سن سه‌سالگی نیز دوران طلایی جهت انجام این عمل است.

او با بیان اینکه سازمان بهزیستی از بدو تولد، کودکان را مورد غربالگری قرار می‌دهد و در تمامی بیمارستان‌های استان نیز این مهم انجام می‌گیرد، افزود: بهزیستی استان طی یک سال گذشته ۴۲۰میلیون ریال کمک هزینه برای کاشت حلزون شنوایی به هفت مددجوی تحت پوشش استان پرداخت کرد و همچنین ۷۹۰میلیون ریال کمک هزینه نیز برای تعمیر قطعات کاشت حلزون به ۴۱مددجوی تحت پوشش خود پرداخت شد و برای امسال نیز یک میلیارد ۲۰۰میلیون ریال اعتبار برای این منظور تخصیص داده است.

جاتن گفت: کمک هزینه کاشت حلزون براساس دستورالعمل‌ها برای هر فرد تا سقف ۱۲۰میلیون ریال و کمک هزینه برای تعمیر قطعات کاشت آن نیز تا سقف ۸۰میلیون ریال تخصیص می‌یابد.

این مقام مسئول تعداد معلولان شنوایی در استان قزوین را پنج‌هزار و ۳۹۳نفر برشمرد و توضیح داد: کاشت حلزون، استفاده از یک وسیله کوچک الکترونیکی است که می‌تواند برای فردی که دچار کم‌شنوایی شدید یا ناشنوایی کامل است، حس شنیدن صدا را ایجاد کند.

او با بیان اینکه دستگاه کاشت حلزون شامل یک میکروفون، یک پردازشگر و یک فرستنده و گیرنده (سیمیلاتور) است، افزود: این دستگاه شنوایی طبیعی را باز نمی‌گرداند اما به فردی که دچار ناشنوایی است صورت جدید و کارآمدی از صداهای موجود در محیط را می‌دهد و او را قادر به درک درست گفتار می‌کند.

جاتن گفت: کودکان و بزرگسالانی که از کم‌شنوایی یا ناشنوایی کامل رنج می‌برند، می‌توانند دستگاه کاشت حلزون را دریافت کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین یادآور شد: سازمان بهزیستی پیگیر کاشت حلزون برای کودکان زیر ۶سال به صورت رایگان است و در حال حاضر نیز عمل کاشت آن رایگان بوده و خانواده‌هایی که کودکان آن‌ها کاندیدای کاشت حلزون هستند هیچ هزینه‌ای را برای این کار پرداخت نمی‌کنند.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰