کد خبر: ۱۶۴۲ |
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
| |

بیش از ۲۰هزار میلیارد ریال به شهرداری و دهیاری‌های قزوین پرداخت شد

مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: ۲۰هزار و ۶۲۸میلیارد ریال طی سال گذشته به شهرداری، دهیاری و فرمانداری‌های استان پرداخت شد.

بیش از ۲۰هزار میلیارد ریال به شهرداری و دهیاری‌های قزوین پرداخت شد

روز ایران: عزیزاله عباس‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: تخصیص عوارض شهرداری‌ها استان قزوین در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۰ بالغ‌بر ۱۱۴درصد رشد داشته است.

او افزود: در سال۱۴۰۱ از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، ۲۰هزار و ۶۲۸میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان به صورت مستقیم واریز شده است و بخشی از اقدامات اجرایی و عمرانی که مردم عزیز ما در این مناطق مشاهده می‌کنند از محل این مشارکت است.

عباس‌پور با اشاره به اینکه یک درصد از درآمد ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص پیدا می‌کند، تصریح کرد: درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نقش موثری در تحول نظام سلامت، به‌ خصوص در مناطق محروم، روستایی و عشایری ایفا می‌کند و در همین خصوص سال گذشته با افزایش ۱۱۵درصدی، ۶هزار و ۹۳۰میلیارد ریال به بخش سلامت قزوین اختصاص یافت.

این مقام مسئول ادامه داد: سهم ورزش استان از محل ارزش افزوده، رشد ۱۹۹درصدی داشته یعنی سال گذشته از محل عوارض ارزش افزوده، ۷۰۱میلیارد ریال جهت توسعه ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، زیرساخت‌های لازم در حوزه معلولان و جانبازان، اختصاص یافت.

او افزود: عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و شهرستان جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌شود که همین مساله گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان مناطق یاد شده در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین، مالیات را از درآمدهای پایدار دانست و اظهار کرد: درآمدهای حاصل از مالیات در قالب ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی و در شکل‎‌های مختلف دوباره به مردم باز می‌گردد و بدون شک هزینه‌کرد آن در بخش‌های مختلف اجتماعی و خدماتی مانند ورزش، سلامت و انواع خدمات شهری دیگر می‌توان در خصوص ارتقای فرهنگ مالیاتی گام‌های موثری برداشت.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰