کد خبر: ۱۵۴۳ |
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
| |

باتری سری ۱۵ آیفون تقویت خواهد شد

اپل در آیفون ۱۵ پرو ظاهراً از سنسور کارآمدتر LiDAR سونی استفاده خواهد کرد که عمر باتری دستگاه را نیز افزایش می‌دهد.

باتری سری ۱۵ آیفون تقویت خواهد شد

روز ایرانگوشی‌های پرچمدار آینده اپل از نظر طراحی و کاربرد ویژگی‌های امکانات برای کاربران خواهند داشت. قبلاً شنیده بودیم که این شرکت به دنبال استفاده از رویکرد جدیدی برای دکمه‌های تنظیم صدا، پاور و همچنین سوئیچ سایلنت‌کردن است. اکنون طبق آخرین گزارش‌ها، ظاهراً مدل‌های آیفون ۱۵ پرو با اسکنرهای LiDAR کارآمد عرضه خواهند شد که این امر در نهایت به افزایش عمر باتری کمک می‌کند.

براساس گزارش wccftech، سونی تأمین‌کننده اصلی تجهیزات اسکنر LiDAR اپل خواهد بود. در گذشته نیز «مینگ-چی کو»، تحلیلگر معتبر محصولات اپل اشاره کرده بود که سونی اکثر ماژول‌های حسگر این دستگاه‌ها را تأمین می‌کند. به‌طور دقیق‌تر، سونی ماژول حسگر، VSCEL، گیرنده و درایور گوشی‌های اپل را تأمین خواهد کرد.

افزایش عمر باتری آیفون ۱۵ پرو

آیفون 15

دلیل اصلی تصمیم اپل، کارایی و عملکرد اسکنر LiDAR دستگاه اعلام شده است. در واقع، حسگر ساخته شده توسط سونی انرژی کمتری مصرف خواهد کرد و همپنین عملکرد بهتری را ارائه می‌کند. علاوه بر این، گفته شده که این سنسور می‌تواند نتایج مشابه گذشته را ارائه کند اما باعث می‌شود مدل‌های آیفون ۱۵ پرو به باتری بهتری مجهز شوند.

همراه با تراشه A۱۷ Bionic، اسکنر LiDAR سونی باعث می‌شود تا آیفون ۱۵ پرو نسبت به مدل‌های فعلی عمر باتری بهتری داشته باشد. همچنین تاکنون در گزارش‌هایی گفته شده که اپل قصد دارد از مودم‌های ۵G داخلی خود در این دستگاه‌ها استفاده کند که همچنین برای مصرف انرژی کمتر و ارائه اتصال پیشرفته‌تر برنامه‌ریزی شده است. البته کوالکام در پاییز امسال اعلام کرده بود که تمام مدل‌های آیفون ۱۵ اپل به مودم ۵G این شرکت مجهز خواهند شد.

اگر در جریان اخبار مربوط به سری آیفون ۱۵ نبوده‌اید، اپل قصد دارد در نسخه‌های پرو از دکمه تنظیم صدای یکپارچه و یک دکمه جدید با حالت فشاری به‌جای سوییچ سایلنت‌کردن دستگاه استفاده کند. علاوه بر این، پرچمداران آینده کوپرتینویی‌ها از تراشه A۱۷ Bionic که با فرآیند ۳ نانومتری TSMC ساخته شده، بهره خواهند برد. از سویی دیگر، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو به دلیل تراشه کم مصرف خود، عمر باتری بهتری خواهند داشت.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰