کد خبر: ۱۴۷۶ |
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
| |

ادعای یک استقلالی: ۵۰ سال تجربه‌ام می‌گوید پنالتی اشتباه بود!

منصور رشیدی پیشکسوت استقلال گفت: بردی که استقلال مقابل گل گهر سیرجان به دست آورد حاصل ماه ها تمرین و تلاش بازیکنان این تیم بود و نشان می‌داد هماهنگی در استقلال به اوج خودش رسیده است.

ادعای یک استقلالی: ۵۰ سال تجربه‌ام می‌گوید پنالتی اشتباه بود!

روز ایران: منصور رشیدی، بازیکن و مربی اسبق استقلال در گفت‌وگویی، درباره دیدار استقلال مقابل گل گهر سیرجان اظهار داشت: مسابقات لیگ به روزهایی رسیده که دیگر هیچ تیمی‌آسان نیست. تمام تیم‌ها سخت هستند، به ویژه تیم‌های امیر قلعه نویی که کاملاً تاکتیک پذیر و هماهنگ بازی می‌کنند. بازی مقابل تیم امیر قلعه نویی برای هر حریفی سخت است. آنها کاملاً تاکتیک پذیر هستند و دیدیم که مقابل استقلال هم خیلی خوب بازی کردند و زودتر هم به گل هم رسیدند اما استقلال بهتر بود.

این استقلالی قدیمی‌خاطر نشان کرد: به نظرم حق گل گهر مقابل استقلال باخت نبود. آنها خیلی خوب کار کردند اما استقلال هم نشان داد که هماهنگی اش نسبت به ماه‌های قبل بهتر شده و در حال حاضر به اوج خودش رسیده است. فشار بیش از حد بازیکنان خط‌هافبک و حمله استقلال روی دروازه تیم گل گهر باعث شد تا این تیم در نهایت شکست بخورد.

مربی اسبق استقلال درباره اینکه آیا خطا روی رضا میرزایی پنالتی بوده یا نه توضیح داد: چیزی که من از تلویزیون دیدم خطا نبود. من ۵۰ سال است که در فوتبال حضور دارم و اگر حرف میزنم روی حساب و کتاب است. لحظه عبور میرزایی از بین دو مدافع، اتفاقی نیفتاد که پنالتی شده باشد. شاید بتوان گفت میرزایی پنالتی را گرفت و خودش را خوب روی زمین انداخت.

رشیدی افزود: داورها اکثرشان یا فوتبالیست بوده‌اند یا به هر حال به خاطر نزدیکی به این رشته کاملاً فوتبالیست‌ها را می‌شناسند. داور هم ممکن است اشتباه کند. در آن صحنه اتفاق خاصی رخ نداد ولی به هرحال استقلال که این همه از اشتباهات داوری ضرر دیده این بار از اشتباه داوری سود برد.

دروازه بان اسبق استقلال درباره عملکرد حسینی روی گلی که گل گهر سیرجان زد توضیح داد: متاسفانه گاهی اوقات دروازه‌بان‌ها در شرایط خوب شان نیستند. البته دروازه بان بازیکنی نیست که بخواهد زیاد افت و خیز داشته باشد. چون یک بازی بد در طول یک فصل می‌تواند شرایط کلی تیم را به هم بزند، چه برسد به چند مسابقه!

مربی دروازه بانی اسبق استقلال اضافه کرد: حسینی از نظر بدنی در شرایط خیلی خوبی است اما نمی‌دانم چرا گاهی اوقات از نظر روحی آماده و کامل نیست. نمی‌خواهم از او انتقاد کنم چون یک دروازه‌بان حساس است و زود از من ناراحت می‌شود، اما من همان طور که در روزهای خوب از او تعریف کرده ام الان باید بگویم که حسینی با این شرایط روحی، سابقه اش را خراب می‌کند. او فصل قبل عالی بود. تا قبل از جام جهانی هم خوب بود.

وی درباره دلایل افت این دروازه بان بعد از جام جهانی گفت: این خیلی بد است که یک دروازه بان فراز و نشیب زیاد داشته باشد. دروازه بان همیشه باید در یک سطح و به یک شکل کار کند. زیاد برای کار دروازه بانی اش خوب نیست. حسین اینقدر تجربه دارد که بتواند پخته تر کار کند.

رشیدی درباره بازی بعدی استقلال مقابل فولاد با حضور علیرضا منصوریان یادآور شد: درست است که فولاد در رده‌های میانی جدول قرار گرفته اما این تیم همواره یک تیم مدعی است. تا زمانی که نکونام آنجا بود یک تیم خوب ساخت و حالا منصوریان قطعاً تفکرات مهمی برای این تیم دارد. مطمئنم که بازی سختی در انتظار استقلال خواهد بود.

پیشکسوت استقلال درباره غیبت ساپینتو کنار نیمکت این تیم گفت: ما در هفته‌های دوم و سوم این فصل گفتیم که یک سری از رفتارهای این مربی مطابق با شرایط فوتبال ایران نیست اما کسی توجهی به آن نکرد. حالا هم می‌بینیم که این آقا نزدیک به یک سوم مسابقات استقلال را روی سکو بوده که این خوب نیست.

وی در این باره که آیا این محرومیت‌ها باعث اصلاح رفتار ساپینتو شده یا نه تاکید کرد: بعید می‌دانم اصلاح شده باشد. این مرد اصلاح شدنی نیست. دیدیم که حتی روی سکوها وقتی می‌خواست پایین بیاید چطور می‌دوید یا وقتی تیمش گل می‌زند چه کار می‌کند! البته این ایرادی ندارد. ساپینتو یک مربی هیجانی است اما باید بداند که این فرهنگ و این وضعیت در فوتبال ایران شناخته شده نیست. اگر بخواهد باز هم به این رفتار ادامه بدهد باز هم محروم می‌شود.

 

خبر ورزشی

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰