کد خبر: ۱۴۷ |
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
| |

11 روش علمی برای یادگیری سریعتر و دقیق تر

شما ممکن است این مقاله را با دقت بخوانید زیرا در تلاش برای یادگیری سریعتر و دقیق تر چیزی هستید. شاید شما مطالعه برای امتحان را از سر باز کنید ، یا از اینکه به آرامی یک زبان جدید یاد می گیرید ناامید شده اید. 

ممکن است حافظه تصویری نداشته باشید ، اما حداقل می توانید برای سرعت بخشیدن به یادگیری و حفظ بهتر اطلاعات ، برخی اقدامات عملی را انجام دهید.

1. مدیتیشن (ذهن آگاهی ) را امتحان کنید

11 روش علمی برای یادگیری سریعتر و دقیق تر

مدیتیشن  فقط نشستن روی بالشتک یوگا و چشمان بسته با شعار "اوم" نیست. در واقع شواهد علمی وجود دارد که مدیتیشن نتایج یادگیری را بهبود می بخشد. سطح اضطراب را کاهش می دهد و به افراد کمک می کند تا نوع شفافیت لازم برای یادگیری موثر را تجربه کنند.

اما روش های دیگری نیز برای تجربه ذهن آگاهی وجود دارد. همچنین می توانید تمرین های ذهن آگاهی را که به شما ترغیب می کنند چشمان خود را باز کنید و جهان را به روشی غیر قضاوتانه ببینید و بشنوید ، امتحان کنید.

یکی از تمرینات مورد علاقه من برای ذهن آگاهی "Call It Like You Seeing It" است :همانطور که در حال قدم زدن هستید ، به سادگی به مواردی که می گذرانید اشاره کنید و آنچه را که هستند صدا کنید: "درخت ، چمن ، قورباغه ، پیاده رو." با این کار ، شما به جای استرس ، اضطراب یا خودپذیری ، تمرین می كنید كه به دنیای اطراف خود آشنا باشید.

همچنین می توانید چشمان خود را ببندید و با دقت گوش دهید تا سعی کنید بیشترین صداها را تشخیص دهید. تنفس خود را آهسته و عمیق کنید تا سعی کنید بیشتر از این که می توانید بشنوید به جای اینکه با تصور بیش از حد خود درگیر شوید.

2. کمی بخوابید

مطالعات همچنین نشان می دهد بین کمبود خواب و نتیجه تحصیلی ضعیف رابطه وجود دارد. به بیان ساده ، اگر خواب کافی ندارید ، یادگیری شما آسیب می بیند .

3. درست بخورید

11 روش علمی برای یادگیری سریعتر و دقیق تر

اگر رژیم غذایی غنی از چربی اشباع و شکر تصفیه شده می خورید - به جای میوه های تازه و سبزیجات ، به غذاهای فرآوری شده فکر می کنید - به مغزتان لطفی نمی کنید. رژیم های غذایی سنگین در غذاهای فرآوری شده با نتایج یادگیری ضعیف تری مرتبط هستند. محققان دریافتند که رژیم های غذایی ناسالم پر از چربی های اشباع و قند تصفیه شده بر روی هیپوکامپ و تشکیل حافظه تاثیر منفی می گذارد ، که برای یادگیری سریع و کارآمد ضروری است.

بنابراین ، اگر به دنبال روش هایی برای یادگیری سریعتر و دقیق تر هستید ، میان وعده های سنگین را کنار بگذارید و به رژیم غذایی پر از میوه و سبزیجات تازه ، غلات سبوس دار و گوشت های بدون چربی - تازه بیش از یخ زده ، طبیعی بیش از کارخانه بروید.

4. ورزش کنید

11 روش علمی برای یادگیری سریعتر و دقیق تر

روش دیگر برای یادگیری بهتر و سریعتر این است که مطمئن شوید در طول هفته برخی از ورزش ها را انجام می دهید. درست مثل خواب کافی ، ورزش تقویت کننده هیپوکامپ است. این بدان معناست که مغز شما بهتر می تواند اطلاعات را حفظ کند.

یک مطالعه نشان داد که افزودن ورزش بعد از یک سال کم تحرکی ، تخریب هیپوکامپ را تا حدود 50٪ کاهش می‌دهد.این بدان معناست که حتی اگر اخیراً ورزش نکرده اید ، خیلی دیر نیست. حداقل هفته ای سه جلسه تمرین هوازی   منظم داشته باشید که حداقل 30 دقیقه در هر جلسه طول بکشد. تا سلامتی هیپوکامپ شما حفظ شود.

5- بر یک چیز تمرکز کنید

بسیاری از مردم فکر می کنند که در انجام چند وظیفه تبحر دارند. من این را زیاد می شنوم. مردم فکر می کنند می توانند هنگام گوش دادن به یک سخنرانی انلاین درباره ژنتیک ، به موسیقی گوش دهند. به نظر می رسد ، این آرزو است. اگر به دنبال راه هایی برای یادگیری سریعتر و دقیق تر هستید ، یکی از ساده ترین آنها این است که یک کار را درست انجام دهید.

یکی از راه های تفکر در این باره همان چیزی است که به عنوان تئوری گلوگاه شناختی شناخته می شود ، که می گوید ما نمی توانیم همه ورودی های حسی خود را همزمان داشته باشیم. ما ممکن است تلویزیون و سخنرانی آنلاین تماشا کنیم و هنگام مکالمه با یک دوست به موسیقی گوش دهیم ، اما نمی توان آگاهانه از همه این ورودی ها استفاده کرد.

 

در یک مطالعه ، تئوری گلوگاه شناختی تأیید شد ، این بدان معناست که دانش آموزان در هنگام تلاش برای انجام چند وظیفه قادر به حفظ همان اطلاعات یا یادگیری به همان اندازه کارآمد نبودند. بنابراین ، حواس پرتی را محدود کنید و هر بار یک چیز را درست یاد بگیرید.

6. نگران یادگیری سبک ها نباشید

11 روش علمی برای یادگیری سریعتر و دقیق تر

شاید در مورد سبک های یادگیری و اینکه چگونه دانستن سبک یادگیری می تواند به شما در یادگیری بهتر کمک کند ، مطالعه کرده باشید. خوب ، معلوم شد که در واقع هیچ مدرک علمی وجود ندارد که تأیید کند سبک های یادگیری نتایج یادگیری را بهبود می بخشد. 

سبک های یادگیری ناشی از نیل فلمینگ در دهه 1990 است و در دهه های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است ، اما این بدان معنا نیست که این تئوری در واقع یادگیری را بهبود می بخشد.به جای اینکه بخواهید خود را مجبور کنید همه چیز را با سبک دلخواه خود یاد بگیرید ، باید بیشتر بر تطبیق چالش با سبک یادگیری تمرکز کنید. اگر می خواهید واژگان را برای یک مسابقه کتبی به خاطر بسپارید ، منطقی است که خواندن / نوشتن و یادگیری تصویری را مخلوط کنید. اگر می خواهید نحوه مکالمه به زبان جدید را بیاموزید ، ممکن است بخواهید از سبک های صوتی و حرکتی پیروی کنید.

خیلی نگران سبک های یادگیری نباشید. در عوض ، آن را مخلوط کرده و همه سبک های مختلف را امتحان کنید.

7. تکرار با فاصله را امتحان کنید

تکرار با فاصله  می تواند به شما در یادگیری بهتر کمک کند. تکرار با فاصله  سیستمی است که در آن خودتان را امتحان می کنید تا ببینید آیا چیزی که خواندید را به یاد دارید. این کار به عنوان مجموعه ای از فلش کارت ها به صورت فیزیکی یا دیجیتال درست کنید.و هر روز به تمرین آنها ادامه دهید. مواردی را که چندین بار اشتباه کرده اید بیشتر تمرین کنید. به این صورت  روز به روز پیشرفت را حس خواهید کرد.

8. یادگیری خود را گیمی کنید

11 روش علمی برای یادگیری سریعتر و دقیق تر

گیمیفیکیشن (Gamification) زمانی است که با افزودن عناصر بازی مانند امتیازات ، رقابت و جوایز یا اهداف ، چیزی را که یک بازی نیست به چیزی شبیه به بازی تبدیل کنید. 

یک نمونه از گیمیفیکیشن این است که با مسابقه در برابر ساعت یا مسابقه با کسی برای دیدن اینکه چه کسی می تواند اتاق را سریعتر تمیز کند ، کارهای خانه را به بازی تبدیل می کند.

همچنین می توانید یادگیری را به صورت گرافیکی درآورید آن را به یک رقابت تبدیل کنید. با افزودن یک سیستم امتیازدهی یا محدودیت زمانی ، به خود انگیزه دهید. مطالعات نشان می دهد که یادگیری گیمینگ انگیزه و تعامل ، پیشرفت تحصیلی و ارتباط اجتماعی را افزایش می دهد. 

9. بداهه پردازی کنید

بعدی بداهه پردازی است. حالا منظورم این نیست که هر چه میخواهید بگویید. بداهه پردازی در واقع اصولی دارد که باید به آنها عمل کنید.بداهه گویی باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود. هم چنین بداهه پردازی باعث کاهش اضطراب و تقویت خلاقیت و همکاری می شود. بنابراین ، ممکن است بخواهید برای تقویت یادگیری خود تفکر بداهه ای را امتحان کنید ، این به این معناست که اشتباهات خود را بپذیرید ، به توافق برسید و به ایده ها بیفزایید ، و منفی قضاوت نکنید.

10. تامل کنید

11 روش علمی برای یادگیری سریعتر و دقیق تر

استراتژی دیگر برای یادگیری سریعتر و دقیق تر این است که بازتاب بخشی از پیشرفت خود باشد. در یک مطالعه ، دانش آموزانی که از آنها خواسته شد تا در مورد پیشرفت خود تأمل کنند ، از دانش آموزانی که بازتاب را تلفیق نکردند ، بهتر عمل کردند. 

بنابراین ، اگر می خواهید سریعتر و کارآمدتر یاد بگیرید ، حتماً به طور دوره ای در پیشرفت خود تأمل کنید. از خود چند سوال بپرسید و اهداف قابل دستیابی را تعیین کنید. آیا برنامه فعلی شما جواب می دهد؟ چرا و چرا نه؟ هنوز با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنید؟

به این ترتیب شما فقط به تکرار همان عادت های ناکارآمد یا بی اثر ادامه نخواهید داد. در عوض ، شما قادر به ایجاد تغییراتی خواهید بود ، بنابراین می توانید نتایج یادگیری خود را بهبود ببخشید.

11. به دنبال بازخورد باشید

اگر می خواهید مزایای یادگیری خود را بیشتر کنید ، علاوه بر بازتاب خود ، بازخورد دیگران را نیز در آن بگنجانید. تحقیقات نشان می دهد که وقتی بازخورد با تأمل ترکیب می شود ، دانش آموزان حتی به مزایای بارزتری نیز در یادگیری خود دست می یابند. بنابراین ، به دنبال یک مشاور یا مشاور باشید که بتواند بازخورد صادقانه و مثبتی به شما بدهد ، بنابراین می توانید بهترین برنامه را برای بهبود یادگیری خود ایجاد کنید.

پیام روز ایران

یادگیری یک فرایند پیچیده است که شما را مجبور می کند استرس خود را کنترل کنید ، از سلامت جسمی خود مراقبت کنید و برای دستیابی به موفقیت مطلوب ، برنامه های یادگیری را ایجاد و اصلاح کنید.

 

منبع:www.lifehack.org

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰