کد خبر: ۱۴۱۸ |
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴
| |

هشدار «نارنجی» هواشناسی به تهرانی‌ها/ پیش‌بینی آب و هوا برای روزهای آینده

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها همچنین آبگرفتگی معابر هشدار نارنجی صادر کرد.

هشدار «نارنجی» هواشناسی به تهرانی‌ها/ پیش‌بینی آب و هوا برای روزهای آینده

روز ایران: اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از فعالیت سامانه بارشی، بارش باران همراه با رعد و برق، در نقاط مستعد بارش تگرگ، بعضی ساعات وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش شدید برف، باران و کولاک برف و لغزندگی سطح جاده از صبح سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه ( ۱۶ و ۱۷ اسفند) در نیمه شمالی استان به‌ویژه ارتفاعات تهران خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی لغزندگی جاده‌ها و مسیرهای کوهستانی و کولاک برف، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر و اختلال در سفرهای بین شهری پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات، پرهیز از سفرهای غیر ضروری در جاده‌های کوهستانی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

ایسنا

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰