کد خبر: ۱۴۱۴ |
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵
| |

۱۴ دلیل بازدید از استانبول در سال ۲۰۲۳

استانبول یکی از شهرهای بزرگ دنیاست. دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید به این شهر سفر کنید. استانبول شهر قدیمی است و قدمت آن به هزاران سال می رسد و به همین دلیل مکان های تاریخی زیادی برای بازدید دارد.

۱۴ دلیل بازدید از استانبول در سال ۲۰۲۳

روز ایران: در شهر استانبول بازدید از مساجد، کاشی‌کاری‌های رنگارنگ و معماری چشمگیر توجه بسیاری از مسافران تور استانبول را به خود جلب کرده است. استانبول با تاریخ پر فراز و نشیب خود و جاذبه های گردشگری مختلف برای هر فردی جذاب و دیدنی است.

اگر قصد سفر به استانبول را دارید، باید بدانید که در اینجا چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. شما به راحتی می توانید پنج روز از وقت خود را در استانبول باشید. امیدوارم حداقل برنامه سفرتان ۳ روزه باشد اما زمان بیشتر ایده آل تر است. در هر صورت، اگر شما هم مثل ما باشید، روزی در آرزوی بازگشت به استانبول خواهید بود.

بهترین جاهایی که در استانبول می توانید بروید؟

۱-ایاصوفیه

اگر فقط برای دیدن یک مکان دیدنی در استانبول وقت دارید، ایاصوفیه را انتخاب کنید. این کلیسای جامع در سال ۵۳۷ پس از میلاد ساخته شده است. به مدت ۹۰۰ سال مقر پاتریارک ارتدکس قسطنطنیه بود. ایاصوفیه بزرگترین دستاورد معماری امپراتوری بیزانس بود. در سال ۱۴۵۳، زمانی که عثمانی‌ها قسطنطنیه را تصرف کردند، ایاصوفیه به مسجد تبدیل شد. تا ژوئیه ۲۰۲۰ به این مکان به عنوان موزه فعالیت می کرد و اکنون به مسجد تبدیل شده است. وارد این فضای شگفت انگیز شوید. ایاصوفیه هنوز عناصر ادیان مسیحی و اسلامی را حفظ کرده است. حدود دو ساعت زمان بگذارید تا کل ساختمان را بگردید.

۲- مسجد آبی

از میدان سلطان احمد به سمت مسجد آبی بروید. مسجد آبی که در سال ۱۶۱۶ ساخته شد، به دلیل کاشی کاری های آبی پیچیده که فضای داخلی ساختمان را می پوشاند، مشهور است. ورود به آن رایگان است و اگر قبلاً هرگز داخل مسجد نرفته اید، برای شروع، کار خوبی است. قوانین خاصی وجود دارد که باید هنگام ورود به مسجد رعایت کنید و به دلیل تعداد زیادی از گردشگران که روزانه از مسجد آبی دیدن می کنند، مراحل ورود به مسجد به خوبی توضیح داده شده است.

۱۴ دلیل بازدید از استانبول در سال ۲۰۲۳

۳-بازار بزرگ

برای ما یکی از جذابیت های استانبول خرید در بازار بزرگ بود. به طور معمول، خرید می تواند برای بچه ها دردسرساز باشد؛ اما نه در بازار بزرگ. بازار بزرگ با فانوس های رنگارنگ، مردم دوستانه و پیچ و خم راهروهایش لذت بخش است.

۴-آب انبار باسیلیکا

در زیرزمین استانبول به یکی از آب انبارهای باستانی شهر بروید. آب انبار باسیلیکا تاریک، سرد و مرموز است.

۵-کلیسای چورا (موزه کاریه)

کلیسای چورا یک کلیسای ارتدکس یونانی است که به خاطر نقاشی های دیواری و موزاییک هایش معروف است. این موزاییک ها زندگی عیسی مسیح را به تصویر می کشند.

۶-برج گالاتا

برج گالاتا در اواسط قرن چهاردهم ساخته شد و به عنوان برج آتش نشانی، سربازخانه و سیاه چال مورد استفاده قرار گرفت. از بالای برج یکی از بهترین مناظر استانبول را خواهید دید.

تور پیاده روی: در این تور پیاده روی، محله اطراف تور گالاتا را با راهنما بگردید و از پله های برج گالاتا بالا بروید تا یکی از بهترین مناظر استانبول را ببینید.

۷-کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی مرکز اداری امپراتوری عثمانی بود. این کاخ به مدت ۴۰۰ سال مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه کاخ دولما باغچه در اواسط دهه ۱۸۰۰ ساخته شد. یکی از بهترین مکان‌های کاخ توپکاپی، حرمسرا است که مادر سلطان، همسران و زنان صیغه‌ای اش در آن زندگی می‌کردند. کاخ توپکاپی نقطه ای زیبا در استانبول است. اتاق به اتاق با کاشی کاری های نفیس پوشیده شده است. اگر در فصل بهار اینجا هستید، باغ ها پر از گل های لاله و سنبل می شوند. به علاوه، مناظر استانبول از اینجا شگفت انگیز است.

۸-مسجد سلطان سلیمان

این مسجد یکی از زیباترین مساجد استانبول است و در سال ۲۰۱۰ بازسازی شد که به دلیل فضای داخلی درخشان آن است. این مسجد در واقع قدمت بیشتری از مسجد آبی دارد، اما تنها ۶۰ سال قدمت دارد. این بنا توسط سلطان سلیمان باشکوه در دوران طلایی امپراتوری عثمانی ساخته شد.

۹-میدان امینونو

امینونو یک نقطه بسیار شلوغ و کمی آشفته در استانبول است. این منطقه بندری بر روی شاخ طلایی قرار دارد، آبراه معروفی که از میان شهر می گذرد. در Eminonu می‌توانید از مساجد، بازار ادویه‌ها، رستوران‌های معروف دیدن کنید یا کشتی‌هایی را بگیرید که شما را به مکان‌های مختلف در استانبول می‌رساند.

۱۰-پل گالاتا

این پل بر روی شاخ طلایی قرار گرفته و بخش‌های قدیمی‌تر استانبول را به محله‌های مدرن‌تر پیوند می ‌زند. پیاده روی از روی این پل در استانبول ضروری است.

۱۴ دلیل بازدید از استانبول در سال ۲۰۲۳

۱۱-مسجد رستم پاشا

مسجد رستم پاشا مسجدی بسیار کوچک است که به کاشی کاری ایزنیک معروف است.کاشی کاری در این مسجد یکی از بهترین های استانبول است.

۱۲-برخی از غذاهای جدید را امتحان کنید

زمانی که در استانبول هستید، برخی از غذاهای محلی را امتحان کنید. کوفته هایی هستند که با گوشت بره یا گاو درست می شوند. پیده نوعی پیتزای ترکی است. مزه ها یک پیش غذای سرد هستند. دلمه برگ یا سبزیجات پر شده از برگ درخت تاک است. اسکندر کباب، دونر یک ساندویچ گوشت است که از گوشت بره، گاو یا مرغ تهیه می شود. شیرینی ترکی (لوکوم) و باقلوا دو گزینه خوشمزه برای دسر هستند. این تور غذایی نیم روزه که توسط یک راهنمای محلی هدایت می شود، شامل بازدید از دو طرف تنگه بسفر است. غذاهای کردی را امتحان کنید، سپس با کشتی از تنگه بسفر عبور کنید.

۱۳- در تنگه بسفر سفر کنید

استانبول تنها شهری است که در دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد. رودخانه بسفر این دو قاره را تقسیم می کند. اگر وقت دارید، سفر دریایی در تنگه بسفر یک راه عالی برای دیدن بیشتر این شهر است. کشتی کروز صبح از Eminonu حرکت می کند و به سمت شمال به سمت دریای سیاه حرکت می کند. ظهر، ناهار را در دهکده ماهی‌گیری کوچک Anadolu Kavagi صرف کنید. از آنادولو کاواگی، پانزده دقیقه در سربالایی تا قلعه یوروس پیاده روی کنید. از اینجا مناظر عالی از دریای سیاه خواهید داشت. تا ساعت ۵ بعد از ظهر به شاخ طلایی در استانبول خواهید رسید. بیشتر اوقات شما می نشینید و در حین عبور از تنگه بسفر، استانبول را تماشا می کنید.

۱۴-سوار کشتی مسافربری شوید

برای بهترین و ارزان ترین تجربه در استانبول، با کشتی مسافربری از Eminonu از طریق تنگه بسفر به Kadikoy بروید. این گشت و گذار رفت و برگشت حدود یک ساعت طول می کشد. اگر وقت کافی برای انجام یک سفر دریایی تمام روز در بسفر ندارید، این سفر با کشتی مسافربری جایگزین مناسبی است. با مردم محلی قاطی شوید و از مناظر برگشت به مسجد آبی و ایاصوفیه لذت ببرید.

اگر در سال ۱۴۰۲ می خواهید به تور ترکیه سفر کنید و قصد صرفه جویی دارید پیشنهاد ما استفاده از تورهای ترکیبی ترکیه است. چراکه هم تور استانبول و هم تور آنتالیا را با هم می توانید بازدید کنید. لازم به ذکر است شهر ساحلی آنتالیا دارای هتل های با استاندارهای خیلی بالاتر از استانبول است که می توانید در مناطق کمر و بلک تجربه کنید. همچنین محله کالیچی تاریخ آنتالیا را در خود جای داده است.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰