کد خبر: ۱۴۱۲ |
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۵
| |

معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت و انرژی

در پنل تخصصی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره زیبای قشم بسته‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت و انرژی معرفی شد.

معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت و انرژی

روز ایران: دبیر این پنل تخصصی مهدی نصیری، مدیر پروژه نفت، گاز و پتروشیمی منطقه سلخ سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: تمامی طرح‌های ارائه‌شده به‌عنوان بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و انرژی قشم، ازنظر تأمین خوراک موردنیاز، محل اجرا، صدور مجوز و تولید محصولات صادرات محور به‌صورت کامل موردبررسی و تایید قرار گرفته است.

سخنران دوم این پنل، حسین حسین زاده، رییس کمیته نفت و فرآورده‌های نفتی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از وابستگی کشور به صنعت نفت و انرژی به‌عنوان یک پاشنه آشیل نام برد که لازم است از آن عبور کرد.

وی موقعیت قشم به‌عنوان یک منطقه آزاد را امتیازی دانست که مزایایی مانند معافیت‌های مالیاتی، گمرکی، سود بازرگانی، دسترسی به آبراه‌های بین‌المللی با عمق زیاد، پروازهای بین‌المللی، نیروی کار ماهر، دسترسی به منابع انرژی و برق پایدار باقابلیت اتصال به شبکه سراسری دارد که می‌تواند جزیره را به هاب گازی منطقه تبدیل کند.

در ادامه احمد قلعه بانی، مدیرعامل شرکت پارس پترو زاگرس نیز قشم را یکی از مناطق استراتژیک کشور خواند که باید همه چیز را در آن ویژه و استراتژیک دید.

وی افزود: قشم در بحث توسعه کشور نقش کلیدی دارد و باید با تسهیل قوانین در آن، امکان رقابت با کشورهای همسایه را فراهم کرد.

گسترش صنایع ترانزیت دریایی با ساخت پل خلیج‌فارس

احمد اصل رکن‌آبادی، رییس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین(تاپیکو) سخنران دیگر این پنل، با اشاره به پروژه اجرایی شدن مجدد پل خلیج‌فارس گفت: ساخت این پل به توسعه صنعت ترانزیت دریایی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: قشم به دلیل وجود ۱۷ میدان نفتی و گازی، موقعیت بسیار ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و توان رقابت در حوزه بانکرینگ را در حوزه بین‌الملل دارد.

رکن‌آبادی به صنایع سلولزی اشاره کرد و افزود: قشم به لحاظ دسترسی آسان به کشورهای آفریقایی نسبت به مناطق شمالی برای انتقال چوب با استفاده از منابع آفریقایی و همچنین قرارگیری در مسیر کریدور شمال –جنوب می‌تواند به مرکزی برای تردد کالاهای روسی با درآمد ارزی حداقل ۵۰ میلیارد دلاری تبدیل شود.

در بخش پایانی این پنل نیز کامران فتاحی، مدیرعامل شرکت مهر انرژی خواستار ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در میادین هیدروکربنی قشم شد و گفت: برای توسعه صنعت نفت و انرژی قشم در مقابل همسایگان لازم است ضمن گسترش ارتباطات هوایی و دریایی، نگاه یکپارچه‌ای به صنعت انرژی جزیره داشته باشیم تا به ثبات برسیم.

گفتنی است، در نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره زیبای قشم که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، علی وحدت، رییس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به همراه جمعی مسوولان استانی و چهره‌های شاخص صنعت کشور، بانک‌های عامل، سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و شهرستان برگزار شد، ۵۰ طرح به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در حوزه‌های نفت و گاز، شیلات، گردشگری و ابزارهای تأمین مالی معرفی گردید.

خبر آنلاین

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰