کد خبر: ۱۴۱۰ |
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹
| |

روزنامه آلمانی: زلنسکی با فرمانده ارتش اوکراین اختلاف پیدا کرده است

روزنامه بیلد آلمان به نقل از چند منبع دولتی امروز (دوشنبه) در گزارشی از وقوع یک نزاع داخلی بین رئیس جمهوری اوکراین و فرمانده ارتش این کشور خبر داد.

روزنامه آلمانی: زلنسکی با فرمانده ارتش اوکراین اختلاف پیدا کرده است

روز ایران: به نقل از پایگاه راشا تودی، روزنامه آلمانی بیلد امروز دوشنبه به نقل از منابع دولتی نوشت، یک نزاع داخلی بین ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین با ژنرال والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور بالا گرفته است.

منابع داخلی دولت کی‌یف به این نشریه آلمانی گفتند، منشا اختلاف بین این دو مقام ارشد نظامی و غیرنظامی اوکراین، درخواست چند هفته قبل فرمانده ارتش اوکراین برای عقب‌نشینی نیروهای این کشور از شهر آرتیوموفسک، از شهر های مهم منطقه دونباس اوکراین که به اسم شهر باخموت نیز شناخته می‌شود، بوده است.

به نوشته این نشریه آلمانی، زالوژنی به رئیس جمهور اوکراین توصیه کرده بود با تداوم فشار روس‌ها برای گرفتن کنترل شهر باخموت، نیروهای اوکراینی به جای ادامه دفاع از آن، آنجا را تخلیه کنند.

با این وجود رئیس جمهوری اوکراین این شهر را یک "دژ" خوانده و از عقب‌نشینی از آنجا امتناع کرد.

به نوشته راشا تودی، با تداوم نبردهای شدید بر سر شهر باخموت در سال جاری میلادی، نیروهای روس پیشروی‌های قابل توجهی را در آنجا رقم زدند. یوگنی پریگوژین، رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر روسیه، جمعه گذشته ادعا کرد که شهر باخموت "به شکلی غیررسمی کاملاً محاصره شده" و تنها یک جاده برای تخلیه احتمالی این شهر در دسترس مانده است.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، واشنگتن از اواخر ژانویه سال جاری میلادی از زلنسکی خواست تا از شهر باخموت خارج شده و بر تدارک یک ضد حمله بزرگ در فصل بهار با استفاده از تسلیحات دریافتی از غرب تمرکز کند، اما رئیس‌جمهوری اوکراین نگران تاثیر اجرای چنین تصمیمی بر روحیه نیروهایش بود.

این شهر بخشی از خط مقدم دفاعی ۷۰ کیلومتری اوکراین است که از زمان شروع درگیری‌ها از سوی کی‌یف در دونباس ایجاد شد. مقام‌های آمریکا ارزیابی کرده‌اند، در صورتی که روسیه این شهر به دست بیاورد، این اتفاق بر وضعیت استراتژیک تأثیری نخواهد گذاشت.

منابع مورد استناد روزنامه آلمانی بیلد مدعی شدند، نیروهای اوکراینی مستقر در شهر باخموت "نمی‌فهمند چرا این شهر حفظ شده" و معتقدند که باید مدت‌ها پیش از آنجا عقب‌نشینی می‌کردند. زلنسکی اخیراً اعلام کرد که نیروهای اوکراینی تا هر زمان که "منطقی" باشد از آنجا دفاع خواهند کرد.

روزنامه آلمانی بیلد همچنین خاطرنشان کرد، محبوبیتی که زالوژنی به خاطر رهبری کمپین نظامی علیه روسیه به دست آورده، او را به یک رقیب قابل توجه برای زلنسکی در رقابت احتمالی بر سر ریاست جمهوری تبدیل کرده است. با این حال این ژنرال هنوز به طور علنی تمایلش برای کاندیداتوری برای ریاست جمهوری را اعلام نکرده است. از ماه‌ها پیش شایعاتی در اوکراین در مورد نگرانی‌های زلنسکی از بابت وقوع یک رقابت احتمالی بین آنها منتشر شده است.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰