کد خبر: ۱۳۹۵ |
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
| |

نظارت‌ بر تاسیسات گردشگری قزوین افزایش یافت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت: طرح تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری سطح استان از ۱۵بهمن‌ماه به صورت ویژه در قزوین آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

نظارت‌ بر تاسیسات گردشگری قزوین افزایش یافت

روز ایران: علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین روز دوشنبه ۸اسفند۱۴۰۱ با اعلام این خبر اظهارکرد: به‌منظور بررسی نحوه ارائه خدمات در تأسیسات گردشگری استان اعم از مراکز اقامتی و پذیرایی شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌مسافرها، مجتمع‌های خدماتی‌رفاهی بین‌راهی و… در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز طرح تشدید نظارت بر فعالیت این اماکن از ۱۵بهمن‌ماه به‌صورت ویژه آغاز شده است.

او افزود: این بازدیدها با هدف رفع نواقص تجهیزاتی، بهداشتی و ایمنی توسط کارشناسان نظارت این اداره‌کل به‌صورت مستمر و با حضور اعضای کمیته نظارت بر تاسیسات گردشگری استان شامل نمایندگان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تعزیرات حکومتی، صمت، دامپزشکی، بهداشت، اماکن، راهداری، ستاد اقامه نماز، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و روسای انجمن‌های واحدهای اقامتی، بین‌راهی و دفاتر در قالب بازدید مشترک به صورت دو تا سه بار در هفته انجام می‌شود.

خزائلی گفت: در این بازدیدها موضوعاتی چون اعتبار پروانه بهره‌برداری، رعایت اصول بهداشتی، نرخ‌نامه، گران‌فروشی و کم‌فروشی، رعایت حجاب و موازین اخلاقی، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی، کیفیت مواد اولیه و… بررسی می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در این بازدیدهای نظارتی ضمن ارائه راهنمایی‎های لازم به کارکنان و مدیران تأسیسات گردشگری سطح استان برای رفع نواقص و معایب، تا کنون ۹ مورد اخطار کتبی، ۱۱ مورد تذکر شفاهی صادر و ۲ مورد امهاء مواد خام تاریخ گذشته انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین در پایان یادآور شد: هم‌استانی‌ها و گردشگران عزیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراکز اقامتی و پذیرایی استان می‌توانند با شماره۰۲۸۳۳۶۸۵۰۲۴ و یا سامانه ملی۰۹۶۲۹ تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰