کد خبر: ۱۳۹۴ |
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
| |

قابلیت‌های جدید اندروید که از آن بی‌خبرید!

گوگل در MWC 2023 فهرستی از قابلیت‌های جدید اندروید را معرفی کرده است که به‌زودی برای اکثر کاربران اندروید در دسترس خواهند بود.

قابلیت‌های جدید اندروید که از آن بی‌خبرید!

روز ایران: کنگره‌ی جهانی موبایل هم‌اکنون در بارسلون اسپانیا درحال برگزاری است. این هفته احتمالاً شاهد انبوهی از خبرهای مرتبط با فناوری خواهیم بود که برخی از آن‌ها هیجان‌انگیزتر هستند و ویژگی‌های جدید گوگل را در بر دارند. امروز این شرکت، ۹ ویژگی جدید اندروید را معرفی کرد که به نسخه‌ی خاصی از سیستم‌عامل متکی نیستند و قرار است همه‌ی کاربران اندروید از آن‌ها بهره‌مند شوند.

حدوداً نیمی از این قابلیت‌ها درحال‌حاضر در دسترس قرار دارند؛ بااین‌حال، مشخص نیست سایر ویژگی‌ها در چه تاریخی ارائه می‌شوند. در ادامه تمامی این قابلیت‌ها را به‌صورت خلاصه بررسی می‌کنیم. از امروز می‌توانید انتظار داشته باشید آن‌ها را در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی خود مشاهده کنید.

قابلیت‌های جدید اندروید که از آن بی‌خبرید!

بزرگ‌نمایی صفحه در Chrome for Android: پیش از این اگر می‌خواستید در کروم اندروید زوم کنید، درست مانند زوم کردن روی تصویری ثابت، باید کل صفحه را بزرگنمایی می‌کردید؛ اما حالا این امکان را دارید که در Chrome Beta فقط اندازه‌ی متن، تصاویر و ویدئو و را افزایش دهید و همچنان طرح‌بندی صفحه را حفظ کنید. همچنین می‌توانید سطح بزرگ‌نمایی پیش‌فرض را در Chrome for Android تنظیم کنید.

حذف نویز در Google Meet: حذف نویز در Google Meet درحال‌حاضر در بسیاری از تلفن‌ها و تبلت‌های مدرن وجود دارد؛ اما به‌زودی در بسیاری از گوشی‌های هوشمند دیگر نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. احتمالا تاحدودی با این ویژگی آشنا هستید؛ حذف نویز هنگام صحبت‌کردن نویز پس‌زمینه را کاهش می‌دهد و برای افرادی که جلسه‌های مهم را در مکان‌های شلوغ مانند فرودگاه یا کافی‌شاپ برگزار می‌کنند عالی به‌نظر می‌رسد.

حاشیه‌نویسی PDF در گوگل درایو: این ویژگی کاملاً جدید اندروید، این امکان را می‌دهد که در برنامه‌ی گوگل درایو، روی یادداشت‌های فایل‌های PDF با استفاده‌ از انگشت یا قلم خط بکشید. افزون‌براین، می‌توانید در صورت‌ تمایل قسمت‌های مهم متن را برجسته‌تر کنید تا وقتی کسی متن را می‌خواند متمایز به‌نظر برسد.

ترکیب‌های جدید Emoji Kitchen: ترکیب دو ایموجی مختلف درحال‌حاضر در Emoji Kitchen برای Gboard امکان‌پذیر است؛ اما اکنون می‌توانید ترکیب‌های جذاب‌تری ایجاد کنید.

گوگل درمورد زمان عرضه‌ی این ویژگی‌ها با صراحت صحبت نکرده است؛‌ اما احتمالاً در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهند شد.

جفت‌شدن سریع در دستگاه‌های کروم بوک: اگر یک جفت هدفون دارید، به‌زودی می‌توانید آن‌ها را تنها با یک ضربه به کروم بوکتان متصل کنید؛ البته اگر هدفون‌ها قبل‌تر به گوشی هوشمندتان متصل شده‌اند، نیازی به راه‌اندازی آن‌ها نخواهید داشت؛ چراکه به‌طور خودکار در Chromebook در درسترس خواهند بود.

ویجت تکی یادداشت Google Keep: با این ویجت جدید، می‌توانید یادداشت‌هایتان را مدیریت کنید و فهرست کارهایتان را به‌طور مستقیم از صفحه‌ی اصلی بررسی کنید.

انیمیشن‌های Tap-to-Pay در Wallet: هنگامی‌که از طریق والت اقدام به پرداخت می‌کنید، انیمیشن‌های جدیدی را خواهید دید که تراکنش را تأیید می‌کنند. گوگل درمورد آنچه باید از این پویانمایی‌ها انتظار داشته باشید، صحبتی به میان نیاورد؛ اما تأکید کرد که شامل حیوانات می‌شوند.

عوارض Google Keep در Wear OS: می‌توانید به‌سرعت به یادداشت‌های Keep و سایر ویژگی‌های صفحه‌ی اصلی ساعت هوشمند +Wear OS 3 خود دسترسی داشته باشید.

حالت‌های جدید صدا و نمایش برای Wear OS: این ویژگی جدید +Wear OS 3 دسترسی را در ساعت‌ها بهبود می‌بخشد. شما می‌توانید به جای استریو صدای مونو داشته باشید و از حالت‌های تصحیح رنگ و نمایشگر در مقیاس خاکستری استفاده کنید.

زومیت

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰