کد خبر: ۱۳۴۸ |
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
| |
در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد

«پیروز» هنوز از بیمارستان مرخص نشده است/ نارسایی کلیوی مادرزادی، عامل اصلی بیماری توله یوز

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر این که نارسایی کلیوی مادرزادی، عامل اصلی بیماری امروز «پیروز» است، گفت: «پیروز» هنوز از بیمارستان مرخص نشده و وضعیت جسمانی او به شرایط پایدار نرسیده است.

«پیروز» هنوز از بیمارستان مرخص نشده است/ نارسایی کلیوی مادرزادی، عامل اصلی بیماری توله یوز

 

روز ایران:بامداد روز جمعه پنجم اسفند، «پیروز» توله یوزپلنگ ایرانی که در شرایط اسارت در پارک پردیسان تهران نگهداری می‌شود، به دلیل مشکل دفع به بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران منتقل و ساعاتی بعد مرخص شد، صبح امروز نیز یک بار دیگر این توله یوز به بیمارستان انتقال یافت تا با توجه به تداوم مشکل یبوست مزمن و پایدار نشدن وضعیت سلامتی، همچنان تحت نظر دامپزشکان متخصص باشد. 

در چنین شرایطی با وجود این که در ساعات اخیر، خبرهایی از مرخص شدن «پیروز» از بیمارستان منتشر شده است، غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست به ایلنا گفت که این توله یوز ایرانی هنوز از بیمارستان مرخص نشده و وضعیت جسمانی او به شرایط پایدار نرسیده است، اگرچه متخصصان همچنان نسبت به بهبودی «پیروز» امیدوار هستند. 

ابدالی در توضیح بیشتر در این زمینه به خبرنگار ایلنا گفت: «پیروز» هنوز از بیمارستان مرخص نشده است و با وجود این که دامپزشکان تمام تلاش خود را برای مداوای این حیوان انجام داده‌اند، ولی در ساعات اخیر تغییر محسوسی در سلامتی «پیروز» مشاهده نشده است و هنوز هم وضعیت جسمانی این حیوان در شرایط ناپایدار قرار دارد. البته تلاش‌ها برای مداوای «پیروز» همچنان ادامه دارد و امیدواریم این تلاش‌ها به نتیجه برسد. 

وی افزود: یبوست مزمن و مشکل دفع که برای «پیروز» پیش‌آمده است، ناشی از نارسایی کلیوی مادرزادی این حیوان است که باعث شده اکنون میزان الکترولیت‌های خون «پیروز» تنظیم نباشد و در نتیجه، عمل دفع به‌خوبی انجام نشود. البته دامپزشکان متخصص در حال حاضر برای تنظیم این الکترولیت‌ها تلاش می‌کنند و با توجه به وضعیت جسمانی این حیوان، فعلا باید در بیمارستان بستری باشد. 

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست در پاسخ به این سوال که چه زمانی «پیروز» از بیمارستان مرخص خواهد شد، عنوان کرد: زمان ترخیص «پیروز» از بیمارستان بستگی به شرایط جسمانی آینده او دارد و تا زمانی که از پایداری وضعیت «پیروز» از همه جوانب مطمئن نشویم، او را از بیمارستان مرخص نخواهیم کرد تا همچنان تحت نظر دامپزشکان باشد. 

وی در پایان تصریح کرد: ما همچنان امیدواریم که وضعیت جسمی «پیروز» بهتر شود. در حال حاضر تیمی مجرب از متخصصان داخلی را برای درمان این حیوان به کار گرفته‌ایم و دامپزشکان داخلی به صورت مداوم با مشاور خارجی یعنی آقای دکتر پیتر کالدول در تماس هستند و همه تلاش خود را برای بهبودی «پیروز» انجام می‌دهند. 

اایلنا

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰