کد خبر: ۱۳۲۸ |
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
| |

ادیت پیام‌ها بلاخره به واتساپ می‌آید؟

واتساپ شروع به آزمایش قابلیت ادیت پیام ها در نسخه iOS پیام‌رسان خودش کرده است. این درحالیست که از سال گذشته خبر کار روی این ویژگی شنیده می‌شود!

ادیت پیام‌ها بلاخره به واتساپ می‌آید؟

روز ایران: واتساپ از سال گذشته شروع به کار روی قابلیت ادیت پیام ها کرده است. این دقیقاً قابلیتی است که سال‌هاست روی پیام‌رسان تلگرام وجود دارد و از چندی پیش، کاربران آیفون‌های اپل نیز می‌توانند روی پیام‌رسان iMessage از آن بهره‌مند شوند. این قابلیت در آن زمان به‌صورت آزمایشی روی پلتفرم اندروید منتشر شده بود. ولی تا الان هیچ چیز دیگری در موردش نشنیده بودیم. حالا عکسی به‌بیرون درز کرده که نشان می‌دهد واتساپ این بار، قابلیت ویرایش پیام ها را روی نسخه iOS اپلیکیشن خود امتحان می‌کند.

آنطور که سایت WABetaInfo نوشته، جدیدترین نسخه آزمایشی واتساپ، گزینه‌ای برای ویرایش پیام‌ها را در اختیار کاربران آیفون قرار داده است. این قابلیت دقیقاً عملکردی شبیه به آنچه سال گذشته در تصاویر مربوط به نسخه اندرویدی دیده بودیم، خواهد داشت. بدین ترتیب که کاربران باید انگشت خود را روی یک پیام نگه دارند و سپس دکمه Edit را بزنند و پیام مورد نظر را ویرایش کنند.

واتساپ ادیت پیام ها

با این حال برخلاف تلگرام، اپلیکیشن واتساپ نحوه ادیت پیام ها را به‌شکل محدودتری ارائه می‌کند. به‌طور مثال کاربران فقط ۱۵ دقیقه پس از ارسال یک پیام می‌توانند آن را ویرایش کنند. این محدودیتی است که دقیقاً اپل نیز روی ویرایش پیام‌ها در iMessage اعمال می‌کند. با این حال آی‌مسیج، تاریخچه ویرایش پیام‌ها را به‌کاربران نشان می‌دهد، در حالی که واتس اپ فقط یک برچسب «ویرایش شده» یا “edited” را روی پیام ارسالی ویرای شده از سوی کاربر می‌چسباند. تلگرام هم چنین برچسبی را در زیر پیام به‌نمایش می‌گذارد. و مورد دیگری در مورد واتس اپ وجود دارد، این است که قابلیت ویرایش پیام فقط در مورد پیام‌های متنی صدق می‌کند و نمی‌توانید کپشن عکس، ویدیو یا اسناد را ویرایش کنید.

هنوز جزئیاتی در مورد اینکه WhatsApp چه زمانی این قابلیت را در اختیار عموم کاربران قرار خواهد داد، منتشر نشده است. با این حال وقتی این کمپانی شروع به آزمایش یک ویژگی جدید در دو نسخه اندروید و iOS می‌کند، این نشان می‌دهد که فاصله زیادی با انتشار نسخه عمومی آن نداریم.

دیگر امکانات جدید واتساپ

به‌تازگی واتساپ آپدیت جدیدی را برای پلتفرم iOS منتشر کرده که قابلیت تصویر در تصویر را به مکالمات ویدیویی می‌آورد. با استفاده از آن کاربران می‌توانند در حین مکالمه تصویری هم به دیگر امور خود رسیدگی کنند. متا همچنین در حال کار روی قابلیتی به‌نام «خبرنامه» است که به کاربران اجازه می‌دهد چیزی مثل یک کانال را در اپلیکیشن واتس اپ ایجاد کرده و پیام‌هایشان را برای تعداد زیادی کاربر به‌نمایش بگذارند. این ویژگی دقیقاً عملکردی شبیه به کانال‌های تلگرامی دارد.

گجت نیوز

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰