کد خبر: ۱۲۹۵ |
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹
| |

روس‌ها سایپا سوار می شوند

رئیس سازمان توسعه تجارت می‌گوید که تفاهمات نهایی برای صادرات خودروهای سایپا به روسیه انجام شده است.

روس‌ها سایپا سوار می شوند

روز ایران: قرارداد صادرات ۴۵ هزار دستگاه خودرو ساخت سایپا به روسیه در حضور علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت به امضای مدیرعامل سایپا و طرف‌های روس رسید.

با عقد این قرارداد که در راستای اجرایی شدن تفاهمات صورت گرفته در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو صورت گرفت، ۴۵ هزار دستگاه خودرو ساخت سایپا در چند محموله و به ارزش کلی ۴۵۰ میلیون دلار به روسیه صادر می‌شود.

در حاشیه عقد این قرارداد علیرضا پیمان پاک - رئیس سازمان توسعه تجارت - به حضور پر رنگ خودروسازان و قطعه سازان در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو اشاره کرد و گفت: ثمره این حضور پر رنگ عقد قراردادی بود که امروز شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: گردش مالی زنجیره خودرویی در روسیه بیش از ۲۰ میلیارد دلار است و ما می‌توانیم بعد از خروج شرکای اصلی آنها به علت تحریم ها، سهم خوبی از این بازار کسب کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: این اولین گام برای حضور خودروسازان ما در روسیه و رسیدن به تولید مشترک در ایران و تولید خودروهای جدید مشترک در همکاری با خودروسازان بزرگ روسیه است.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، محمدعلی تیموری- مدیرعامل سایپا - نیز ضمن تشکر از وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت برای مهیا کردن شرایط عقد قراردادهای بین‌المللی گفت: تولیدات سایپا بالای ۳۰۰ درصد رشد کیفی داشتند و این حضور بین‌المللی در روسیه ثمره افزایش کیفیت است.

وی با اشاره به قرارداد منعقد شده با خریداران روس گفت: به زودی تیم‌های فنی سایپا برای راه‌اندازی مجدد ۲ کارخانه خودروسازی که با تحریم‌ها تعطیل شده‌اند به روسیه اعزام می‌شوند تا در این کشور شاهد تولید مشترک باشیم.

مدیرعامل سایپا درباره صادرات خودرو به ونزوئلا نیز گفت: اولین محموله هزار دستگاهی تحویل دولت ونزوئلا شده است و ۲۰۰۰ دستگاه دیگر نیز آماده تحویل بعد از انجام امور انتقال ارز است. سیاست ما تمرکز در ۲ بازار اصلی شامل ونزوئلا و روسیه است تا ایجاد تنوع در بازارها.

ایسنا

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰