کد خبر: ۱۲۸۴ |
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۱
| |

انتشارات خوارزمی چه زمانی زمان فک پلمب می‌شود؟

مدیر فروشگاه انتشارات خوارزمی می‌گوید هنوز زمان بازگشایی این فروشگاه مشخص نیست.

انتشارات خوارزمی چه زمانی زمان فک پلمب می‌شود؟

روز ایران: کتاب‌فروشی خوارزمی جزو قدیمی‌ترین فروشگاه‌های کتاب تهران است، که همزمان با انتشارات، سال در سال ۱۳۴۸ تأسیس شده است. این کتابفروشی با مدیریت چهل ساله مجید طالقانی اداره می‌شد. گویا بخشی از سهام انتشارات خوارزمی به مرحوم عبدالرحیم جعفری تعلق داشت که پس از تملک انتشارات امیرکبیر و واگذاری آن به سازمان تبلیغات اسلامی. سهام او، هم به مالکیت سازمان تبلیغات اسلامی درآمد.

مجید طالقانی درباره کتابفروشی با بیان این‌که کتابفروشی جزو اموال انتشارات خوارزمی محسوب می‌شود می‌گوید: ۴۰ سال است من در اینجا فعالیت می‌کنم، هم کسب و پیشه و اموال کتابفروشی برای من است. هنوز سهام سازمان انتشارات از کتابفروشی مشخص نیست، فروردین‌ماه دادگاه داریم که در آن دادگاه مشخص خواهد شد.

او درباره این‌که با توجه به این‌که در روزهای پایانی سال هستیم و کارکنان کتابفروشی، شغل خود را از دست داده‌اند، آیا تا زمان دادگاه کتابفروشی بسته خواهد ماند یا با تعبیری بازگشانی خواهد شد، گفت: نمی‌دانم. از کسانی که پلمب کرده‌اند بپرسید.

طاقانی همچنین درباره این‌که آیا اتحادیه ناشران و کتابفروشان اقدامی در این زمینه نداشته است، گفت: اتحادیه قدرت اجرایی ندارد. صحبت‌هایی درباره حق و حقوق داشته است اما نمی‌تواند کاری بکند.

ایسنا

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰