کد خبر: ۱۲۴۵ |
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
| |

ماجرای اولین مرکز رحم مصنوعی در جهان چیست؟

ماجرای اولین مرکز رحم مصنوعی در جهان چیست؟
اولین مرکزی که در آن با روش رشد جنین در رحم های مصنوعی این روز های بر سر زبان ها افتاده است در واقع ایده یک فیلم ساز برای ساخت مکانی مثل مزرعه نوزاد فیلم ماتریکس است که در آن جنین ها در رحم های مصنوعی رشد داده می شوند. اما این صرفا یک ایده برای کمک به افزایش جمعیت و کمک به زوج های نابارور است و تا تحقق این راه طولانی در پیش است.

ایده ساخت مزرعه نوزاد انسان در آینده

روز ایران: اکتولایف مفهومی ساختگی است که به والدین پیشنهاد می‌کند با کمک رحم مصنوعی، نوزادان سفارشی‌سازی شده تولید کنند. یک ویژگی خاص در این پروژه این است که به افراد این امکان را می دهد که سطح هوش، قد، مو، رنگ چشم، قدرت بدنی و حتی رنگ پوست کودک خود را انتخاب کنند.

اکتولایف ادعا کرده است که می تواند 30000 نوزاد در سال را در رحم های مصنوعی رشد دهد. این مطالب در یوتیوب هاشم الغیلی منتشر شده است.

آیا تا به حال تصور کرده اید که یک نوزاد در یک محیط کارخانه مانند در رحم مصنوعی "تولید" شود؟ در صحنه‌ای از ماتریکس کیانو ریوز ، ویدیویی از مزرعه نوزادان انسان که در داخل یک غلاف رحم مصنوعی رشد می‌کنند را می بیند، این مباحث صحبت های بسیاری را در مورد آینده بارداری ایجاد کرده است.

اکتولایف "اولین مرکز رحم مصنوعی جهان" در حال حاضر فقط یک مفهوم است که راهی برای والدین برای تولید نوزادان سفارشی ارائه می دهد.

این مفهوم زاییده فکر هاشم الغیلی ساکن برلین است، تهیه کننده، فیلمساز و متخصص ارتباط علمی و "زیست شناس مولکولی". شاید این فکر با دیدن فیلم ماتریکس به ذهن رسیده او رسیده باشد.

امکانات و ویژگی های رحم مصنوعی چیست؟

مزرعه نوزاد انسان، رحم مصنوعی

"امکانات رحم مصنوعی" چیست؟ ویژگی های آن چیست و چرا EctoLife مورد نیاز است؟

الغیلی می گوید که مفهوم EctoLife بر اساس بیش از پنجاه سال "تحقیق علمی پیشگامانه" توسط محققان در سطح جهان است.

این می تواند سالانه 30000 نوزاد را در یک آزمایشگاه در "غلاف های رشد یا رحم های مصنوعی " شفاف رشد دهد.

روزنامه مترو انگلیس گزارش می دهد که این مرکز - که با انرژی های تجدیدپذیر کار می کند - قصد دارد 75 آزمایشگاه را در خود جای دهد که هر کدام به 400 غلاف رشد یا رحم مصنوعی مجهز هستند.

این رحم های مصنوعی به گونه ای طراحی شده اند که همان محیطی را که در داخل رحم مادر وجود دارد فراهم کنند.  والدین می‌توانند از طریق صفحه نمایش روی رحم مصنوعی  که داده‌های بی‌درنگ را نشان می‌دهد، رشد و تکامل کودک خود را تماشا کنند .

این داده‌ها را می‌توان از طریق یک اپلیکیشن روی گوشی نیز کنترل کرد.

الغیلی به نقل از Mirror.co.uk گفت: «سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی همچنین ویژگی‌های فیزیکی کودک شما را کنترل می‌کند و هرگونه ناهنجاری ژنتیکی احتمالی را گزارش می‌کند . 

در طول زمان زایمان، نوزاد را می توان با "فشار یک دکمه" از غلاف خارج کرد.

 

اکتولایف جایگزین ایمن و بدون درد را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می کند نوزاد خود را بدون استرس به دنیا بیاورید. فرآیند تحویل آسان، راحت است و تنها با فشار یک دکمه قابل انجام است.» در بیانیه مترو آمده است. 

در ادامه توضیح داده شده است: «بعد از تخلیه مایع آمنیوتیک از رحم مصنوعی، می‌توانید به راحتی نوزاد خود را از غلاف رشد خارج کنید».

رحم مصنوعی 

ماجرای اولین مرکز رحم مصنوعی در جهان چیست؟

به گزارش Mirror.co.uk، الغیلی معتقد است که اگر محدودیت های اخلاقی برداشته شود، تسهیلات رحم مصنوعی می تواند ظرف 10 سال یا بیشتر به واقعیت تبدیل شود .

وی گفت: «هر ویژگی ذکر شده در مفهوم 100 درصد مبتنی بر علم است و قبلاً توسط دانشمندان و مهندسان به دست آمده است».

به نقل از Mirror.co.uk، سازنده فیلم گفت: "تنها چیزی که باقی می ماند ساختن یک نمونه اولیه با ترکیب همه ویژگی ها در یک دستگاه است . "

او می‌گوید زمانی که محدودیت‌های اخلاقی برطرف شود، مردم می‌توانند در آینده نزدیک از این فناوری استفاده کنند.

از نظر بازه زمانی، واقعاً به دستورالعمل های اخلاقی بستگی دارد. در حال حاضر، تحقیقات روی جنین انسان بیش از 14 روز مجاز نیست. این تهیه کننده گفت: پس از 14 روز، جنین ها باید به دلیل مسائل اخلاقی از بین بروند.

او گفت: "اگر این محدودیت های اخلاقی کاهش یابد، 10 تا 15 سال فرصت می دهم تا EctoLife به طور گسترده در همه جا مورد استفاده قرار گیرد . "

الغیلی افزود: «به آن پنج سال آگاهی عمومی و آموزش را اضافه کنید تا به مردم کمک کند تا از فناوری استقبال بیشتری کنند.

به لطف ابزار ویرایش ژن CRISPR-Cas 9، می توانید هر ویژگی کودک خود را از طریق طیف گسترده ای از بیش از 300 ژن ویرایش کنید .

نیاز به رحم مصنوعی

ماجرای اولین مرکز رحم مصنوعی در جهان چیست؟ ، مزرعه نوزاد انسان

اکتولایف گزینه ای را برای والدین فراهم می کند تا بدون گذراندن دوران بارداری یا حتی بارداری بچه دار شوند .

الغیلی مدعی است که این رحم مصنوعی می تواند به کشورهایی که با مشکل کاهش جمعیت مانند ژاپن، بلغارستان و کره جنوبی روبرو هستند، کمک کند.

همچنین هدف آن تسهیل زوج های نابارور برای تبدیل شدن به والدین فرزندان بیولوژیکی خود است.

این فیلمساز معتقد است که این فناوری می تواند راه حلی برای زنانی باشد که به دلیل سرطان یا عوامل دیگر رحم خود را برداشته اند.

نظر کارشناسان در مورد رحم مصنوعی

کارشناسان معتقدند این فناوری چندان دور از ذهن نیست و می تواند در آینده به واقعیت تبدیل شود.

اندرو شنان، پروفسور مامایی در کینگز کالج لندن، به هاف پست گفت : «از دیدگاه نظری این امکان وجود دارد. موضوع فقط فراهم کردن یک محیط مناسب با سوخت و اکسیژن است و من فکر می‌کنم فناوری‌ها برای رسیدن به آن وجود دارند.»

او می‌گوید: «مثال‌های زیادی وجود دارد که نوزادان خیلی زود بیرون می‌آیند و در انکوباتورها به خوبی از آنها مراقبت می‌شود، که شکل بسیار ساده‌لوحانه‌ای از آنچه شما در مورد آن صحبت می‌کنید است، و آنها با لوله‌هایی تا معده‌شان تغذیه می‌شوند.» 

علاوه بر این، شنان گفت که رحم مصنوعی به اندازه مراحل اولیه رشد کودک در هنگام تشکیل اندام‌ها چالش برانگیز نخواهد بود.

او گفت وقتی صحبت از آنتی بادی های منتقل شده از مادر به جنین می شود، «انواع چیزهای بیوشیمیایی و ایمونولوژیکی وجود دارد که احتمالاً هنوز آنها را درک نکرده ایم» و افزود که این به تحقیقات بیشتری نیاز دارد .

 

 

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰