کد خبر: ۱۱۱۲ |
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
| |

نگرانی ناتو از ناتوانی ارتش انگلیس در برابر روسیه

فرماندهان ناتو نگران این هستند که شاید فشار زیادی بر دوش ارتش انگلیس بوده و این کشور نتواند در خط مقدم ناتو در برابر روسیه دوام بیاورد.

رنگرانی ناتو از ناتوانی ارتش انگلیس در برابر روسیه

روز ایران: به گزارش وب‌سایت روزنامه دیلی میل، قرار است تا پایان سال میلادی آلمان جای خود به عنوان نیروی واکنش سریع ناتو را به انگلیس بدهد. اما گزارش‌های رسانه‌های آلمانی – که مورد تایید منابع وزارت دفاع انگلیس است - حاکی از آن است که ناتو از آلمان خواسته تا یک سال دیگر در این جایگاه باقی بماند، زیرا انگلیس نمی‌تواند ۵۰۰۰ هزار نیروی لازم برای این موقعیت را تامین کند.

منبعی در وزارت دفاع انگلیس گفت: مشکلاتی جدی پیرامون کمبود مهمات و دیگر تجهیزات وجود دارد که تا حدی از عدم تخصیص بودجه کافی ناشی می‌شود، اما حجم مهمات و تجهیزاتی که به اوکراین می‌فرستیم هم در این مسئله نقش دارد.

وی افزود: همچنین نیروهای ما در حال حاضر از حداکثر ظرفیت خود استفاده می‌کنند، زیرا مشغول آموزش شدید نیروهای اوکراینی هستیم.

این ادعاها همزمان با افزایش این نگرانی مطرح شده که اگر بودجه دفاعی انگلیس در ماه آینده افزایش نیابد، این کشور توانایی دفاع از خود را هم نخواهد داشت.

فرماندهان ارشد نظامی می‌گویند که انگلیس در ضعیف‌ترین وضعیت خود از جنگ جهانی دوم قرار دارد. اندازه ارتش انگلیس به کمترین میزان خود در چهار قرن گذشته رسیده و نیروی دریایی سلطنتی این کشور امروز نسبت به جنگ فالکلند در ۱۹۸۲، حدود ۵۰ درصد کوچکتر شده است.

گروه ضربتی مشترک آمادگی بسیار بالای ناتو  در سال ۲۰۱۴ به عنوان «نوک نیزه» ایجاد شد و قرار است نخستین خط دفاعی در برابر حمله روسیه باشد. ناتو می‌گوید این گروه باید در کمترین زمان ممکن به بحران‌های عمده واکنش نشان دهد.

مسئولیت این گروه سالانه تغییر می‌کند. سال گذشته میلادی فرانسه این جایگاه را داشت و سپس جای خود را به آلمان داد.

ایسنا

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰