کد خبر: ۱۱۰۰ |
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
| |

ارتفاع برف در همدان امشب به بالای نیم متر می رسد

مدیرکل هواشناسی همدان گفت: بیشترین میزان بارش برف ظرف شبانه روز گذشته در شهر همدان با ۲۹ سانتی متر و تا ساعت ۱۶ عصر امروز به ثبت رسیده که پیش بینی می شود تا امشب با بالای نیم متر برسد.

ارتفاع برف در همدان امشب به بالای نیم متر می رسد

برف نیم متری در همدان

روز ایران: مدیرکل هواشناسی همدان گفت: بیشترین میزان بارش برف ظرف شبانه روز گذشته در شهر همدان با ۲۹ سانتی متر و تا ساعت ۱۶ عصر امروز به ثبت رسیده که پیش بینی می شود تا امشب با بالای نیم متر برسد.

حسین عابد اظهار داشت: همچنین بیشترین میزان برف بعد از شهر همدان در شهر تویسرکان با ۲۶ سانتی متر در این مدت گزارش شده است.

او بیان کرد: بر اساس نقشه های پیش بینی های هواشناسی این سامانه بارشی تا فردا با شدت کمتری فعال است و بتدریج از جو استان خارج خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین سامانه بارشی جدیدی از روز سه شنبه وارد استان خواهد شد اما شدت بارش برف به نسبت این سامانه کمتر است.

مدیرکل هواشناسی همدان اظهار داشت: به دلیل یخ زدگی و لغزندگی سطح معابر، رانندگان برای تردد در محورهای استان همدان زنجیر چرخ و امکانات گرمایشی را همراه داشته باشند .

عابد تصریح کرد: با توجه به بارش برف و کولاک و یخ زدگی اختلال در تردد وسایل نقلیه به ویژه در گردنه های برف گیر استان دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ملایر با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با هشت درجه سانتیگراد زیر صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته صفر درجه سانتیگراد و دمای کمینه آن پنج درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است و امشب در سردترین ساعات منفی هفت درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

فارس
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰