کد خبر: ۲۲۰ |
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
| |

روش‌های شگفت انگیز تغییر شخصیت و بهتر شدن

روش‌های شگفت انگیز تغییر شخصیت و بهتر شدن
بسیاری از افراد، تغییر شخصیت و بهتر شدن را امکان ناپذیر می‌دانند. شما از بدو تولد مجموعه خاصی از ویژگی‌ها را بدست می‌آورید و به طور کلی برای همیشه با آن‌ها زندگی خواهید کرد. اما خیلی چیز‌ها در شما با گذشت زمان تغییر پیدا می‌کند. در این مقاله از روز ایران روش‌های شگفت انگیز تغییر شخصیت و بهتر شدن را برای شما آماده کرده ایم.

روز ایران: بسیاری از افراد ، تغییر شخصیت را امکان ناپذیر می دانند - شما از بدو تولد مجموعه خاصی از ویژگی ها را بدست می آورید و به طور کلی برای همیشه با آنها زندگی خواهید کرد. اما  خیلی چیزها در شما با گذشت زمان تغییر پیدا می کند به عنوان مثال به یک شخص  در سن ۱۴ سالگی تست شخصیت دهید و به همان شخص بار دیگر در سن 77 سالگی تست شخصیت بدهید از نتیجه به دست آمده به این نتیجه خواهید رسید که احتمالاً این دو فرد کاملاً متفاوت هستند.

اما گرچه واضح است که شخصیت از آنچه بسیاری از ما اعتقاد داریم قابل انعطاف است ، اما این سوال مهمی را بی پاسخ می گذارد: آیا می توانید سیر،تغییر شخصیت خود را کنترل کنید یا اسیر تجربه تصادفی هستید؟ آیا می توانید شخصیت خود را تغییر دهید یا تکامل شخصیت فقط اتفاقی است که می افتد؟ 

تریسی کندی در این مورد این چنین می نویسد:

 طبیعت یا تربیت؟ آیا مردم واقعاً می توانند تغییر کنند؟ برای سالهای زیادی ، تحقیقات نشان می داد که شخصیت ما عمدتا پایدار است. با این حال ، شواهدی همچنان در حال پیدایش است که ما می توانیم - و می توانیم - بخش هایی از شخصیت خود را در طول زندگی تغییر دهیم.

شخصیت را می توان به عنوان "ترکیبی از ویژگی هایی که شخصیت متمایز یک فرد را تشکیل می دهند" تعریف کرد. احتمالاً می توانید به برخی از خصوصیاتی که در تمام زندگی شما بوده اند فکر کنید.

به عنوان مثال ، من فردی خوش بین و ماجراجو بوده و هستم. من عاشق یک چالش هستم و در محیط های تغییرناپذیر و غیرقابل پیش بینی رشد می کنم. این خصوصیات از شش سالگی در من وجود داشته اند - صعود به یک درخت 60 فوتی در حیاط خانه ، در سن 16 سالگی به نیوزیلند رفتم و در 21 سالگی خارج از دانشگاه به استرالیا رفتم. آنها بخشی از کسانی هستند که من هستم و احتمالاً تغییر نمی کنم.

من همیشه به دنبال چیز جدید و متفاوتی هستم و از هر چیزی که بیش از حد معمول یا قابل پیش بینی باشد اجتناب می کنم.

صفاتی نیز وجود دارد که در تمام زندگی شما بوده اند. شاید شما منطقی ، عملی ، سازمان یافته ، مثبت ، برون ریز ، تشویق کننده ، متفکر ، خودجوش ، منظم ، محتاط ، دوستانه ، چالش برانگیز یا حساس باشید.

در بیست سال مربیگری و مشاوره و کار با مردم ، فهمیدم که همه ما با استعداد و ویژگی های ذاتی خود متولد می شویم. و با گذشت زمان و با افزایش سن و تجربه ، می توانیم همزمان با رشد و تکامل انسان ، بخش هایی از شخصیت ، رفتار و کردارهای خود را بسازیم و تغییر دهیم.

بنابراین ، پاسخ کوتاه به سوال بله است ، شما می توانید جنبه هایی از شخصیت خود را تغییر دهید و به عبارتی تغییر شخصیت دهید.

عواملی که شخصیت را شکل می دهند

روش‌های شگفت انگیز تغییر شخصیت و بهتر شدن

همان طور که قبلا هم در روز ایران ذکر شده است ، برای درک اینکه آیا می توان تغییر شخصیت داد ، ابتدا باید بفهمیم دقیقاً چه چیزی باعث ایجاد شخصیت می شود. بحث طبیعت ذاتی در برابر تربیت بار دیگر وارد عمل می شود. آیا شخصیت از طریق ژنتیک (طبیعت) ما شکل می گیرد یا از طریق پرورش ، تجربیات و محیط (پرورش) ما شکل گرفته است؟ در گذشته ، نظریه پردازان و فلاسفه غالباً رویکردی یکی در مقابل روش دیگر داشتند و یا از اهمیت طبیعت دفاع می کردند یا از آن حمایت می کردند ، اما امروزه بیشتر متفکران موافقند که این ترکیبی از دو نیرو است که در نهایت شخصیت ما را شکل می دهد.

نه تنها این ، بلکه تعامل مداوم بین ژنتیک و محیط می تواند به شکل گیری شخصیت کمک کند. به عنوان مثال ، شما ممکن است از نظر ژنتیکی مستعد دوستانه بودن و آرامش باشید ، اما کار در یک محیط پرتنش ممکن است شما را به فردی عصبی و ناراحت تبدیل کند.

چگونه یک فرد بهتر شویم

برای اینکه بتوانیم خود را به فرد بهتری تبدیل کنیم باید مواردی را بدانیم و به آنها عمل کنیم.شاید شما مطالب زیادی در این مورد خوانده باشید اما بهترین کار عمل کردن به مجموعه ای از رفتارهای درست است که می تواند شما را به سمت بهبودی سوق دهد.

در ادامه قصد داریم لیست کاملی از مواردی که با انجام آنها می توانید شخصیت خود را آنگونه که تمایل دارید بهبود ببخشید، به شما معرفی کنیم.

1.از خود تعریف کنید

برای تغییر شخصیت و بهتر شدن :هر روز صبح قبل از اینکه کارهای روزمره خود را ادامه دهید ، چند دقیقه وقت بگذارید و از خود تعریف کنید. این که آیا از لباس ، مدل موی خود و یا اینکه چگونه اخیراً با استفاده از مجموعه مهارت های منحصر به فرد خود یک کار را انجام داده اید تعریف کنید ، دادن کمی تقویت احساسی به خود باعث خوشحالی شما خواهد شد. و ، وقتی از خود راضی هستید ، این احساس می تواند  به اطرافیانتان منتقل شود. سخنران الهام بخش تونی رابینز همین کار را انجام می دهد و به دیگران نیز توصیه می کند که بیشتر روزها با صدای بلند از خودش تعریف می کند تا او را در یک وضعیت اوج عملکرد قرار دهد.

2.بهانه نگیرید

سرزنش همسر ، رئیس یا مشتری خود بی فایده است و شما را  موفق نخواهد کرد. به جای اینکه  بهانه بیاورید که چرا در زندگی شخصی یا شغلی خود راضی و موفق نیستید ، اشتباهات خود را قبول داشته باشید و از آنها بیاموزید. وقتی این کار را انجام دهید ، فرد بهتری خواهید شد. وقتی من شخصاً با اشتباهات خودم روبرو شدم ، زندگی ام به خودی خود چرخید. من شادتر و سالم تر شدم و روابطم با همسرم بهتر شد. ما از همیشه خوشحال تر هستیم.

3- عصبانیت را کنار بگذارید 

روش‌های شگفت انگیز تغییر شخصیت و بهتر شدن

عصبانیت یک احساس کاملاً عادی است. مواردی وجود دارد که باعث ایجاد عصبانیت می شود. ولی باید بدانید که در مواقع عصبانیت  عمدتاً تصمیمات غیر عاقلانه ای گرفته می شود. همینطور عصبانیت می تواند بر سلامتی شما تاثیر گذار باشد افرادی که مدام دچار عصبانیت می‌شود و عصبانیت خود را به اصطلاح می خورند ،بیشتر به مشکلات گوارشی، مشکلات خواب و حتی بیماری های قلبی مبتلا می شوند.

به شما پیشنهاد می شود  برای جلوگیری از عصبانیت ،احساسات خود را بنویسید ، دعا کنید یا مدیتیشن کنید یا شروع به مدیریت افکار خود کنید.

همه ما در زندگی خود عصبانیت را تجربه می کنیم. با این وجود عصبانیت کنترل نشده می تواند در روابط ما و حتی سلامت ما مشکل ایجاد کند. همه اینها می تواند منجر به استرس بیشتر و مشکلات اضافی شود ، زندگی را پیچیده کرده و ما را از این که بهترین فرد خودمان باشد باز دارد. به همین دلیل یادگیری مدیریت و سرانجام رهایی از عصبانیت برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر بسیار مهم است.

 کنترل خشم همیشه آسان نیست. اما اولین قدم برای کنترل خشم یادگیری بیشتر در مورد شناخت خشم و دانستن این است که وقتی در زندگی خود عصبانی هستید چه باید بکنید. 

شناخت خشم غالباً ساده است ، اگر سعی کنید وقتی احساس ناراحتی می کنید متوجه شوید و تصمیم دارید این احساس را مدیریت کنید نه اینکه آن را انکار کنید یا دیگران را به عنوان راهی برای کنار آمدن با آن کنار بگذارید. توجه خود را در زمان احساس عصبانیت متمرکز کنید و بدانید که بین احساس عصبانیت و عمل به آن عصبانیت تفاوت وجود دارد.

به خود یادآوری کنید که شاید آن شخصی که شما را در ترافیک نگه داشته است ، چالشی در زندگی خود دارد.

شما همچنین می توانید بر آنچه "عامل خشم" شما است تمرکز کنید و آنها را تا حد ممکن از بین ببرید. به عنوان مثال ، اگر خود را ناامید و عصبانی می دانید که مجبورید برا انجام کارها عجله کنید ، روی ایجاد زمان بیشتری در برنامه خود تلاش کنید (حتی اگر این به معنای نه گفتن به برخی باشد) . 

اگر فرد خاصی باعث عصبانیت شما شد ، در ابتدا بهتر است که با او صحبت کنید و اگر درست نشد ، نقش او را در زندگی خود محدود کنید.تمرین های کاهش دهنده استرس نیز می تواند به شما کمک کند تا عصبانیت خود را کنار بگذارید. تمرکز خود را بر روی لحظه فعلی معطوف کنید.

4.بخشش را تمرین کنید

جویس مارتر به شما پیشنهاد می کند که ببخشید و کینه را کنار بگذارید. او خاطرنشان می کند ، "اگر هیچ دلیل دیگری به غیر از خودتان نیست ، از تجربیات منفی گذشته خود گذشت کنید. برای مدیتیشن وقت بگذارید و از دانش و تجربه حاصل از رنج خود  خشنود باشید. 

5. صادق باشید

روش‌های شگفت انگیز تغییر شخصیت و بهتر شدن

برای تغییر شخصیت و بهتر شدن : اگر یک عزیز یا یک شریک تجاری به شما دروغ بگوید چه احساسی خواهید داشت؟ این احتمال وجود دارد که شما این کار را نقض اعتماد خود بدانید. اگر می خواهید در زندگی شخصی یا شغلی خود فرد بهتری باشید ، همیشه باید واقعیت را بگویید و آنچه را که می خواهید انتقال دهید ، تا حد ممکن واضح بیان کنید. بیاموزید که افکار ، احساسات و ایده های خود را به روشی باز و صادقانه بیان کنید.

6.مفید باشید 

دادن صندلی خود به یک فرد مسن در مترو ، کمک به یک همکار در یک پروژه یا حمل مواد غذایی هنگام بازگشت همسرتان از فروشگاه مثال هایی از مفید بودن است. مفید بودن یکی از ساده ترین و موثرترین کارها است.

مفید بودن علاوه بر اینکه دنیا را به مکان بهتری تبدیل می کند ، اعمال نوع دوستی می تواند شما را به فردی شادتر و دلسوز تبدیل کند. از آنجا که روشهای زیادی برای ابراز نوع دوستی وجود دارد ، این یک راه ساده برای داشتن یک شخصیت بهتر است ، راهی که هر روز در دسترس همه ماست. 

7.به دیگران گوش دهید

روش‌های شگفت انگیز تغییر شخصیت و بهتر شدن

برای تغییر شخصیت و بهتر شدن : "گوش دادن به مردم و دادن صدا به همه یکی از بزرگترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. همیشه به خود یادآوری کنید که باید با شگفت انگیزترین افراد ملاقات کنید ، برخی از بزرگترین معاملات را ببندید و ارتباطاتی برقرار کنید که برای شما یک عمر باقی بماند ، زیرا برای گوش دادن به مردم وقت صرف کرده اید. شنونده خوب بودن می تواند زندگی شما را تغییر دهد. "

8. محلی عمل کنید

ممکن است کار بزرگی به نظر نرسد ، اما حمایت از یک هدف محلی ، اهدای لباس ، یا خرید از بازارها یا مشاغل کشاورزان محلی روش های ساده ای است که می توانید به منطقه خاص خود کمک کنید. شاید نتوانید دنیا را نجات دهید ، اما به خوبی می توانید در محله خود تغییر ایجاد کنید. جامعه خود را بشناسید و به آن اهمیت دهید.

9.همیشه مودب باشید

برای گفتن "متشکرم" یا باز نگه داشتن در آسانسور برای کسی چقدر تلاش لازم است؟ اصلاً زیاد نیست. با این حال ، این رفتارهای مهربانی می تواند روز کسی را به خوبی رقم بزند. من چند سال پیش تصمیم گرفتم که ، فرقی نمی کند کسی فوق العاده گستاخ ، بی ادب یا بدتر باشد. روشی که شخص دیگری رفتار می کند قرار نیست رفتار من را تعیین کند.

10.خودتان باشید

روش‌های شگفت انگیز تغییر شخصیت و بهتر شدن

برای تغییر شخصیت و بهتر شدن : بتوانید خود را با ارزش ها و اعتقادات خود هماهنگ کنید ، هویت خود را تثبیت کنید ، شجاعت ایجاد کنید ، مرزها را ایجاد کنید و تمرکز و جهت را پیدا کنید.و هرگز به دنبال اینکه خود را به شکل دیگری نشان دهید نباشید.بهتر است به فکر بهبود شخصیت باشید تا اینکه با تظاهر خود را فرد شخیصی نشان دهید.

توجه داشته باشید که زودتر از آنچه که فکر می کنید اطرافیانتان به شخصیت واقعی شما پی خواهند برد.پس به دنبال نقش بازی کردن نباشید و سعی کنید خود را همانگونه که هستید معرفی کنید و اگر از خود احساس رضایت ندارید ، خود را بهبود بخشید.

11.آماده تغییر باشید

برای تغییر شخصیت و بهتر شدن : سعی کنید یک رستوران جدید را امتحان کنید ، سفر به یک منطقه ناشناخته از جهان ، یا انجام کاری که همیشه شما را ترسانده است ، شما همیشه باید تغییر کنید. این به شما امکان می دهد رشد کنید زیرا چیز جدیدی را تجربه می کنید. اگر آماده تغییر باشید به شما کمک می کند عملکرد بهتر و اعتماد به نفس داشته باشید.

12احترام  داشته باشید

اگر تازه خانه خود را تمیز کرده باشید و کسی وارد آن شود و همه جا  را  با کفش کثیف کند، چه احساسی خواهید داشت؟ احتمالاً کمی از این بابت بر می خورید که آنها کفش های خود را در نیاورده اند. این ذهنیت را در نظر بگیرید و آن را در زندگی روزمره اعمال کنید. به عنوان مثال ، سطل آشغال یا ته سیگار خود را روی زمین سرویس بهداشتی عمومی یا پیاده روها نریزید فقط به این دلیل که شخص دیگری آن را تمیز می کند. به وقت ، افکار ، ایده ها ، سبک زندگی ، احساسات ، کار و هر چیز دیگری احترام بگذارید. شما مجبور نیستید با هر یک از آنها موافق باشید ، اما مردم حق دارند نظرات خود را اعلام کنند و نظر شما لزوما درست نیست.

13.دست خالی حاضر نشوید

آخر هفته به مهمانی دوست خود می روید؟ مطمئن شوید که با دست خالی وارد نشده اید. حتی اگر به شما اطمینان داده شود که مقدار زیادی غذا و نوشیدنی وجود دارد ،  کمی چیز همراه خود بیاورید تا نشان دهد که از دعوت شدن شما قدردانی می کنید.

14.آموزش را جدی بگیرید

برای تغییر شخصیت و بهتر شدن : اگر نمی دانید چرا کشوری به کشور دیگر حمله می کند ، برای آموزش خود در مورد رویداد فعلی وقت بگذارید. از شخصی که از نزدیک با آن واقعه در ارتباط است نظرات خود را بخواهید. به یاد داشته باشید ، همه ما به هم پیوسته هستیم و آگاهی از فرهنگ های مختلف ، افراد مختلف و اینکه زندگی آنها چگونه است می تواند شما را به فردی کاملاً روان تبدیل کند. این همچنین به شما کمک می کند تا دیدگاه های متفاوت از دیدگاه خود را درک کنید.

15.مردم را شگفت زده کنید 

برای تغییر شخصیت و بهتر شدن : لبخند زدن کسی چه حسی دارد؟ حس خیلی خوبی داره ، درسته؟ عزیزان یا همکاران خود را هر از گاهی با یک هدیه ، یک شب بیرون رفتن در شهر یا ارائه کمکی که می دانید آنها می توانند از آن استفاده کنند ، غافلگیر کنید.

مثال ساده برای بهتر شدن که هر روز باید انجام دهید

روش‌های شگفت انگیز تغییر شخصیت و بهتر شدن

اگرچه شنیدن اینکه آرزو می کنید یک شخصیت جدید و بهبود یافته داشته باشید ، خیلی شوکه کننده نیست ، خوب است بدانید که یک اقدام مشخص برای تغییر شخصیت شما واقعاً مفید و درست است. اما چه اقداماتی باید انجام دهید؟

 

  1. قبل از خواب ، در مورد یک تجربه مثبت اجتماعی که در طول روز داشته اید و آنچه راجع به آن دوست دارید ، تأمل کنید
  2. سلام به یک صندوقدار در یک فروشگاه
  3. چند پاسخ تمرینی و مختصر در مورد سوالات متداول ، مانند "برای امرار معاش چه می کنید؟" آماده کنید.
  4. سلام بر کسی که هرگز ملاقات نکرده اید و درباره محیط مشترک خود نظر دهید (به عنوان مثال ، "هوا خوب است!" ، "این گلها زیبا هستند!" ، "من عاشق آهنگی هستم که این فروشگاه اجرا می کند!")
  5. با دوستی که مدتی است با او صحبت نکرده اید تماس بگیرید
  6. لیستی از سوالات را برای پرسیدن از افراد جدید بنویسید 
  7. یک سازمان داوطلب پیدا کنید و در یک رویداد داوطلبانه شرکت کنید
  8. افرادی را که ورزش های گروهی انجام میدهند پیدا کنید و با آنها همراه شوید
  9. وقتی کسی نظر شما را جویا شد (به عنوان مثال ، "کجا بخوریم؟" ؛ "نظر شما در مورد این موضوع چیست؟") ، نظر صادقانه خود را بیان کنید
  10. باز کنید و صادقانه به یک دوست نزدیک در مورد مشکلی که در حال حاضر تجربه می کنید بگویید

روش‌های شگفت انگیز تغییر شخصیت و بهتر شدن

اگر می خواهید کمتر رنجور باشید:

  1. هنگامی که از خواب بیدار می شوید ، با صدای بلند با خود بگویید ، "امروز تصمیم می گیرم خوشبخت باشم"
  2. وقتی احساس خستگی شدید کردید ، بایستید و چندین نفس عمیق بکشید
  3. قبل از اینکه بخوابید ، یک نکته مثبت را که در طول روز برای شما اتفاق افتاده است ، بنویسید و اینکه چگونه این احساس را در شما ایجاد کرده است
  4. از شخص دیگری تشکر کنید (به عنوان مثال ، به دوست خود بگویید که چرا از او قدردانی می کنید)
  5. اگر مذهبی هستید ، حداقل پنج دقیقه را به دعا اختصاص دهید. اگر مذهبی نیستید ، حداقل پنج دقیقه به مراقبه اختصاص دهید.
  6. حداقل پنج دقیقه راجع به روز خود به روزنامه نگاری اختصاص دهید. درباره آنچه اتفاق افتاده است بنویسید ، اما در مورد احساسات خود نیز بنویسید
  7. وقتی احساس استرس می کنید ، حداقل دو دقیقه وقت بگذارید و در مورد شرایط مشابه گذشته که موفق شده اید تأمل کنید (به عنوان مثال ، اگر از سخنرانی عصبی هستید ، درباره زمان های گذشته که موفق به سخنرانی شدید ، تأمل کنید)
  8. حداقل 30 دقیقه را با تلفن خود به یک شکار عکس اختصاص دهید. از چیزهایی که باعث خوشحالی شما می شوند عکس بگیرید (مثلاً گلهای زیبا ، دوستان ، یک تختخواب راحت ، خودتان)
  9. وقتی متوجه یک فکر منفی شدید ، فکر منفی را تایید کنید ، اما سه فکر مثبت مثبت در مورد همان موضوع داشته باشید (به عنوان مثال ، "من متنفرم که در شنبه من باران می بارد. اما ما به باران احتیاج داریم ، تعطیلات آخر هفته آهسته به من کمک می کند تا از افکار سریع قدردانی کنم ، و این به من زمان می دهد تا از پس کار بروم ")
  10. شخصی را که در گذشته به شما آسیب رسانده است شناسایی کرده و او را ببخشید

همانطور که می بینید این مداخلات کاملاً شهودی است (و احتمالاً با بسیاری از توصیه ها برای بهبود زندگی شما که طی این سال ها خوانده و شنیده اید همسو هستند). نتیجه مهم این مطالعه این نیست که تغییر شخصیت شما پیچیده است. این که نیاز به عمل دارد.

این اقدامات می توانند ساده باشند. حتی می توانند آسان باشند. اما اگر واقعاً برای تغییر شخصیت خود کارهایی انجام دهید ، احتمالاً موفق خواهید شد.فرد بهتر شدن یک شبه اتفاق نمی افتد اما این امکان وجود دارد. به خود ایمان داشته باشید و بدانید که امکان پذیر است!

چه نکات دیگری را برای بهتر شدن شخص مفید می دانید؟

منبع:lifehack-inc

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰